Fandom

Czech Star Wars Wiki

Úžasný Jedi

3 536stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku je považován za kanonickýObsah tohoto článku je ze skutečného světa.
[+/-] [zdroj]
"Hrdiny rodí doba"
―Ponaučení[zdroj]
"Úžasný Jedi" je 8. epizoda první série televizního seriálu Star Wars: Klonové války. Prequel k této epizodě tvoří děj webkomiksu The Clone Wars: Departure.

ÚvodEditovat

Klonová válka ohrožuje jednotu Republiky. Bitvy zuří po celé galaxii a stále více světů se poddává vábení separatistů a opouští Republiku. Senátorka Padmé Amidala pověřená mírovou misí cestuje na Rodii, svět ve Vnějším okraji, aby zajistila, že planeta zůstane věrná Republice.

DějEditovat

Padmé přilétá na Rodii s úmyslem přesvědčit starého přítele své rodiny, senátora Onacondu Farra, aby zachoval věrnost Republice. Dozvídá se však, že Rodiané, kteří dlouho bez pomoci Republiky trpěli hladem a nájezdy pirátů, už přijali nabídku humanitární pomoci od separatistického vůdce Nuta Gunraye.

Na Amidalu už čekají separatističtí droidi, kteří ji zajmou a uvězní do doby, než přiletí místokrál Gunray se zásobami pro Rodii. Jar Jara Binkse a C-3PO, kteří zůstaly u senátorčiny jachty, přichází zlikvidovat jednotka droidů. Jar Jar svým nešikovným poskakováním aktivuje magnetický jeřáb, kterým se sice zbaví droidů, ale také zničí Amidalinu loď. V troskách Jar Jar najde zapomenutý jediský plášť, pod jehož ochanou chce hledat pomoc pro Amidalu.

Jar Jar jako Jedi.jpg

Jar Jar jako Jedi

Po příletu místokrále Gunraye, kterého přišel uvítat senátor Farr, Jar Jar poslouchá konverzaci obou hodnostářů a zjistí, že Amidala je uvězněna ve věži paláce. Jeden droid z místokrálovy ochranky si ale Jar Jara všimne, a vyvolá poplach, protože se domnívá, že vidí Jedie. Jar Jar před droidy unikne skokem do bažiny.

Uvězněná Amidala se osvobodí z pout a unikne hloupým droidům z vězení. Na útěku osvobodí také C-3PO, kterého pár droidů eskortoval k rozebrání. Padmé protokolárního droida pověří úkolem najít komunikační místnost a kontaktovat republikovou armádu. Sama chce najít Binkse, který mezitím vyšplhá na vězeňskou věž a znovu se postaví do cesty Gunrayovy ochranky. Strhne se přestřelka, při které Binks znovu padá do vody a senátorka Amidala je znovu zajata. Droidi za Gunganem do vody hodí několik granátů a odpálí raketu, zachrání ho ale mořská příšera Kwazel Maw, která ho na chvíli spolkne a ochrání před výbuchy svou tlustou kůží. Zřejmě ke Gunganovi cítí náklonnost.

Gunray nařizuje droidům popravit Amidalu a senátor Onaconda pochopí svou chybu ve spojenectví s Konfederací. Na pomoc Amidale přichází Binks v doprovodu se svým novým přítelem. Příšera zlikviduje všechny droidy i místokrálův raketoplán Lapiz Cutter. Role se teď otočí a senátoři zajmou místokrále Gunraye. Situace se stabilizuje příletem jednotky klonů, kteří zareagovali na volání C-3PO. Senátor Onaconda Farr slibuje věrnost své planety Republice, a kancléř Palpatine mu oznamuje vyslání konvoje lodí s humanitární pomocí.

VýskytEditovat

Postavy
Tvorové
Modely droidů
Události
Lokace
Organizace a tituly
Inteligentní druhy
Technika
Zbraně a technologie
Ostatní

Tvorové

Modely droidů

Události

Lokace

Inteligentní druhy

Technika

Zbraně a technologie

Ostatní

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki