FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
Acclamator.jpg
Acclamator byla třída útočných lodí, která byla uvedena do služby ve Velké armádě republiky během Klonových válek. Lodě pro Galaktickou republiku vyráběla společnost Rothana Heavy Engineering, dceřinná firma korporace Kuat Drive Yards.

Třída Acclamator se dělila na dvě série:

Acclamator I byla zejména transportní loď, která dopravovala jednotky na jednotlivá bojiště.

Později přišla třída Acclamator II, určená především k podpoře přistávajících jednotek palbou z orbity. Obě třídy se od sebe lišily hlavně výzbrojí a kapacitou přepravního prostoru. Také existovalo několik dalších variant, vzniklých úpravou lodí obou tříd.

Acclamator I byl některými klasifikačními systémy zařazován mezi fregaty, Acclamator II mezi křižníky. Díky svému tvaru, velikosti a výzbroji mohou být oba považovány také za hvězdné destruktory.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki