FANDOM

Útočná loď třídy Acclamator II byla třída hlavních válečných lodí, sloužících ve Velké armádě republiky během Klonových válek. Jejich tvar, velikost a výzboj je řadila do kategorie křižníků i hvězdných destruktorů.

PopisEditovat

Třída Acclamator II, zaměřená hlavně na planetární bombardování, vznikla úpravou série transportních lodí třídy Acclamator I na plnohodnotné válečné lodě. Touto úpravou přišla o 80% přepravního prostoru a část výkonu hyperpohonu. V každé flotile se obvykle vyskytovaly pouze jedna nebo dvě lodě této třídy, které podporovaly vyloďování jednotek palbou z orbity.

Křižníky byly kromě standardních zbraní vyzbrojeny těžkými vrhači protonových torpéd, určených k prorážení planetárních štítů a ničení velkých cílů na povrchu planet. Některé z lodí, které bojovaly později v Galaktické občanské válce, byly vyzbrojeny i třaskavými střelami, vhodnými pro boj s nepřátelskými válečnými plavidly.

HistorieEditovat

Třída Acclamator II, byla pozdější sérií lodí společnosti Rothana Heavy Engineering založených na designu třídy Acclamator I, která se do bojů zapojila až na konci Klonových válek.

V průběhu času se staly součástí Imperiálního loďstva Galaktického impéria.

Minimálně dva Acclamatory II Nové republiky bojovaly v bitvě o Mindor.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat