Fandom

Czech Star Wars Wiki

Útočný bombardér Scimitar

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

Útočný bombardér Scimitar byl pokročilý stíhací bombardér společnosti Sienar Fleet Systems, vycházející z designu imperiálních stíhaček série TIE.

PopisEditovat

TIE Scimitar schema.jpg

schéma Scimitaru

Trup stíhačky se skládal ze dvou oddělitelných částí. Pilot a střelec seděli v té přední, která zároveň sloužila jako záchranný modul. K trupu byla připojena dvě prodloužená křídla. Větší obratnost stíhačce dodávaly připojené repulzorové trysky.

Kvůli méně prostornému trupu nemohly Scimitary nosit velká protonová torpéda a bomby, kromě raket shazovaly pouze menší granáty a termální detonátory.

Ve vesmíru byl Scimitar rychlejší než jiné bombardéry série TIE, v atmosféře letěl rychlostí 1 150 km/h, při střemhlavém letu ještě o 100 km/h rychleji. Protože stíhačka mělo pouze jeden iontový motor, nepoužívala se v jehím názvu zkratka TIE.

HistorieEditovat

TIE Scimitar kokpit.jpg

oddělený kokpit

Scimitary, navržené během kampaně velkoadmirála Thrawna, byly novou generací bombardérů TIE/sa.

Kir Kanos využil Scimitar ke zničení destruktoru Emperor's Revenge nad Yinchorrem, když přistál v jeho hangáru a naprogramoval droida uvnitř stíhačky ke spuštění sebedestrukce.

Stíhačky si našly cestu i do flotily admirálky Natasi Daaly během Druhé galaktické občanské války. Ještě za Yuuzhanvongské války existovala jednotka Scimitarů, která byla považována za jednu z nejlepších eskader Galaktické aliance.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki