FANDOM

Eras-legends30px-Era-new30px-Era-njo30px-Era-leg
[+/-] [zdroj]

Útočný bombardér Scimitar byl pokročilý stíhací bombardér společnosti Sienar Fleet Systems, vycházející z designu imperiálních stíhaček série TIE.

PopisEditovat

TIE Scimitar schema

schéma Scimitaru

Trup stíhačky se skládal ze dvou oddělitelných částí. Pilot a střelec seděli v té přední, která zároveň sloužila jako záchranný modul. K trupu byla připojena dvě prodloužená křídla. Větší obratnost stíhačce dodávaly připojené repulzorové trysky.

Kvůli méně prostornému trupu nemohly Scimitary nosit velká protonová torpéda a bomby, kromě raket shazovaly pouze menší granáty a termální detonátory.

Ve vesmíru byl Scimitar rychlejší než jiné bombardéry série TIE, v atmosféře letěl rychlostí 1 150 km/h, při střemhlavém letu ještě o 100 km/h rychleji. Protože stíhačka mělo pouze jeden iontový motor, nepoužívala se v jehím názvu zkratka TIE.

HistorieEditovat

TIE Scimitar kokpit

oddělený kokpit

Scimitary, navržené během kampaně velkoadmirála Thrawna, byly novou generací bombardérů TIE/sa.

Kir Kanos využil Scimitar ke zničení destruktoru Emperor's Revenge nad Yinchorrem, když přistál v jeho hangáru a naprogramoval droida uvnitř stíhačky ke spuštění sebedestrukce.

Stíhačky si našly cestu i do flotily admirálky Natasi Daaly během Druhé galaktické občanské války. Ještě za Yuuzhanvongské války existovala jednotka Scimitarů, která byla považována za jednu z nejlepších eskader Galaktické aliance.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki