Fandom

Czech Star Wars Wiki

Útočný raketoplán třídy Bantha

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.
[+/-] [zdroj]

Útočný raketoplán třídy Bantha byl raketoplán vyvinutý společnostmi Mon Calamari Shipyards a SoroSuub Corporation pro Novou republiku.

PopisEditovat

Útočný raketoplán třídy Bantha 2.jpg

Boční pohled na můstek

Velký raketoplán byl primárně určen k vojenským výsadkům a nájezdům útočných komand na povrch planety. Byl těžce vyzbrojen párem turbolaserových čtyřčat od Golan Arms, silným pancíčem a štíty. Také byl vybaven hyperpohon, takže byl schopen operovat i ve velké vzdálenosti od mateřské lodi.

Raketoplán byl řízen z velitelského můstku na vrcholku trupu. Jednotky byly přepravovány ve spodní části trupu, odkud sesedaly třemi velkými vraty. Aby byl výsadek co nejrychlejší, vojáci často seskakovali z otvorů ihned po dosednutí raketoplánu na zem. Na zemi stál raketoplán na jediné široké přistávací noze.

HistorieEditovat

Raketoplán třídy Bantha byl vyvinut během Galaktické občanské války jako odpověď Nové republiky na imperiální výsadkové plavidlo třídy Sentinel. Proto byl větší a také lépe vyzbrojený. Poprvé se raketoplán objevil v bitvě o Brentaal IV a sehrál důležitou roli i v první bitvě o Ciutric IV.

VýskytEditovat

  • X-wing Rogue Squadron: In the Empire's Service
  • X-wing Rogue Squadron: Mandatory Retirement

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki