FANDOM

Lidé byli druhem vnímajících bipedních bytostí s bilaterální symetrií původem z planety Coruscant. Běžně se vyskytovali v celé galaxii, od bohaté planety Naboo, po pouštní svět Tatooine. Byli známí svými různorodými zájmy, od politiky po nájemní lovení. Druhy, které nesly strukturální podobnosti s lidmi se nazývaly "humanoidy".

Biologie a vzhled Editovat

Onderonian humans

Příklad lidského muže a ženy

Lidé byli inteligentní druh, který pravděpodobně pocházel z Coruscantu, ale mohl být nalezen na mnoha planetách po celé galaxii, včetně Naboo, Tatooine a Alderaanu. Měli dvě pohlaví, mužské a ženské, rodící velmi mladé jedince. Byli to bipední bytosti z bilaterální symetrií, mající začátek a konec, stejně jako vršek a spodek. Jejich těla se skládala z trupu s hlavou a čtyř končetin. Horní končetiny, neboli paže, končily rukama, každá s pěti prsty; spodní končetiny, nazývané nohy, končily chodidly. Lidské prsty měly několik bodů artikulací a jeden z nich byl opoziční palec, umožňující dobrou manipulaci. A jejich samotná hlava byla umístěna na vršku trupu. Mnoho jiných druhů, včetně Twi'leků, Mon Calamari nebo Zygerrianů byly nazýváni "humanoidy" díky své podobnosti s lidmi.

V porovnání s Wookieemi z Kashyyyku, lidé měli mnohem méně chlupů na těle. Většina se jich nachází na skalpu a u mužů v nižší části obličeje, které byly často ostříhané do různých vzorů, buď kvůli hygieně nebo sebevyjádření (proužky shluklých chlupů, nazývané "obočí", nacházející se nad očima, byly užívány k neverbální komunikaci). Lidská kůže byla byla v rozsahu od tmavých odstínů, přes světlé až k bledým. Kůže většiny lidí žijících na Lothalu měla měděný odstín. Lidské oči měli odstíny modré, zelené nebo hnědé. Výjimečně mohli být fialové nebo dokonce červené. Průměrná výška lidí byla něco málo pod 1,85 metru.

Protože hrdla těchto dvou druhů byla příliš odlišná, lidé byli fyzicky neschopni mluvit jazykem Wookieeů. V porovnání s většinou jiných druhů, lidský smyslový vjem byl celkem nevyvinutý.

Jako mnoho dalších druhů, lidé mohli být citliví na Sílu, tajemnou energii, která spojovala vše živé v galaxii a poskytovala mimořádné schopnosti těm, kteří se naučili ji manipulovat.

Společnost a kultura Editovat

I přes to, že lidé mohli provádět různá povolání, od politiků k námezdním lovcům nebo zvlhčovacím farmářům, je věhlasně známo, že nemohli pracovat jako závodníci kluzáků. Anakin Skywalker byl údajně jediný člověk, který mohl závodit s kluzáky. Existovalo mnoho planetárních skupin lidí s vlastními kulturami, jako například Alderaaniané, Mandaloriané a Pamartheni.

Historie Editovat

Mnoho lidí změnilo průběh historie, od politiků k otrokům nebo dokonce rytířům Jedi. Sheev Palpatine, Sithský lord který založil autokratické Galaktické impérium, které vládlo nad galaxií více jak dvě desetiletí, byl člověk z Naboo. Mnoho členů z Aliance pro obnovu republiky, včetně jejích zakladatelů Mon Mothmy, Baila Organy a jeho adoptované dcery Leiy Organy byli také lidmi. Galaktické impérium bylo známo nadržováním lidí oproti mimozemským druhům. Vláda Impéria a imperiální vojsko převládali lidmi. Během doby Impéria, někteří lidé jako například Lothalianský sportovní ředitel Janus Fhurek, zachovával xenofobní přístup k mimozemským druhům a myslel, že jejich mimozemská fyziologie jim dala neférovou výhodu nad lidskými hráči grav-ballu.

Lidé v galaxii Editovat

"Někdo by to považoval za výhodu. Lidstvo se umí přizpůsobit. Hory? Postavme lezecí stroje. Moc vody? Postavme ponorové stroje. Ledová planeta? Použijme tepelné stany. Lidé se umí přizpůsobit."
"Ano, ale měli by? Buď se přizpůsobí lidé nebo přinutí planetu, aby se přizpůsobila jim. Tohle
není normální."
―Jyn Erso a Burta, o všudypřítomnosti lidí v galaxii[zdroj]

Jako Duros, i lidé byli jedni z neúspěšnějších koloniálních druhů, stěhujících se a přizpůsobujících se k ovládání různých světů. K jejich různorodým kulturám mimo Coruscant patří Mandaloriané, Nabooané, Ming Poové, Alderaané, Corelliané, Parnatheni, Chalactané a Chandrilané.

I přes to, že mají lidé tendenci považovat jejich přizpůsobivost za výhodu, mimozemšťané jim někdy vytýkají, že se šíří po celé galaxii, a přicházejí i do ekosystému, do kterých nepatří. Burta, Krishská žena, zastávala takového názoru, který vehementně obhajovala před Jyn Erso.
V jiných jazycích