FANDOM

Štítová loď byla vesmírná loď určená k ochraně jiných lodí na cestě k planetě Nkllon v soustavě Athega před zářením jejího superhorkého slunce. Planeta byla tak blízko slunci, že byla obyvatelná jen její odvrácená strana, bohatá na minerály a kovy.

Schéma štítové lodě

Schéma štítové lodě.

Štítová loď připomínala obrovský deštník a sloužila k odrážení nebezpečného záření slunce. Přilétající lodě se musely držet v jejím stínu, jinak hrozilo, že se jejich trupy horkem roztaví. K odvodu tepla složilo množství potrubí, přesto se muselo chladící zařízení měnit po každém letu k planetě Nkllon.

HistorieEditovat

Když Lando Calrissian řídil těžbu na Nkllonu, vydělával asi 10 milionů kreditů ročně. Štítové lodě si navrhl sám a nechal je zkonstruovat u Republic Engineering Corporation. Provozoval jich 12, což mu umožňovalo 3 návštěvy Nkllonu za den.

Během Galaktické občanské války zaútočil na Nkllon velkoadmirál Thrawn, aby získal jeho těžební stroje "krtky" a přitom vyřadil z činnosti všechny štítové lodě a komunikační zařízení. Nebýt včasnému příletu senátora Garm Bel Iblise, všichni na Nomad City by zemřeli.

Během druhé bitvy u Helsky IV s Yuuzhan Vongy byly štítové lodě zapůjčené od Landa použity k odražení energie, kterou vysílalválečný koordinátor yammosk z nitra planety. Energie odrážená zpět vypařovala vodu v jádru planety a způsobila explozi planety rozpínáním vznikajícího ledu a smrt yammoska i Yuuzhan Vongského prefekta Da'Gary. Zbylí Vongové byli bez telepatické koordinace rychle rozprášeni. Část štítových lodí přitom byla zničena.

VýskytEditovat

V jiných jazycích