FANDOM

-Negativní. Ať jste kdokoliv Železná letka neuteče.

-Mart Mattin odmítá skočit do hyperprostoru

Železná letka byla letkou která používala lehkou nákladní loď známou jako Satovo kladivo dva roky před bitvou o Yavin. Železná letka byla vedena Martem Mattinem, který zdědil pozici po svém otci. Během věku Impéria, byly nezávislou povstaleckou buňkou, která operovala na Mykapu. V 2 BBY se Železná letka připojila eskadře Fénixů po poražení Impéria vyhlásila stanné právo na Mykapu

Popis Editovat

Železná letka byla vedena Martovým otcem, který byl bratrem Juna Sata velitele eskadry Fénixů. Po své smrti převzal vedení letky jeho syn Mart. Martova posádka se skládá z Theelin Gooti Terez, Jonnera Jina a droida R3-A3. Operovali s lehkou nákladní lodí která se jmenovala Satovo kladivo.

Historie Editovat

Během věku Impéria se objevila malá povstalecká buňka zvaná Železná letka. Železná letka byla vedena Martovým otcem rodákem z Mykapa. Po jeho smrti převzal Mart vedení skupiny. Operuje z lehké nákladní lodě pojmenované Satovo kladivo. Železnou letku pronásledovali imperiální síly v systému. Skupina byla izolována od ostatních povstaleckých buněk včetně Juna Sata velitele eskadry fénixů. Sato věřil že zahynula poté co ztratil kontakt se svým synovcem Martem. V 2 BBY vyhlásila stanné právo na Mykapu a poslala do systému záložnou hlídku. Železná letka a hlídka se spolu střetli během střetu jim hlídka trvale poškodila hyperpohon jejich lodě. Krátce na to dorazila posádka stínu a letka fénixů která dorazila k evakuaci sympatizantů povstání na Mykapo. Posádka stínu přišla Železné letce na pomoc. Stín zničil několik stíhaček TIE které na železnou letku útočily. Přes jejich objeti, Mart odmítl nabídku stínu a sám zničil imperiální křižník Gozanti-class. Velící loď imperiální hlídky.

Po potyčce zakotvila Železná letka se stínem. Hera a její kolegové Ezra,Sabina a Chopper navštívili jejich loď a zjistili že byly lodní systémy a hyperpohon poškozeny. Hera a její kamarádi se je snažili varovat že musejí odejít impériu přiletěli posily. Mart a jeho posádka odmítali opustit Mykapo, které považovali za svůj domov.

Když se Hera vrátila do stínu,Ezra jí donutil aby ho nechala, Sabina a Chopper zatím zůstali aby mohli s Železnou letkou domlouvat. Ezrovi a ostatním se podařilo nad Martovou posádkou zvítězit tím že pomohou R3-A3 opravit lodní hyperpohon. I přes opravu hyperpohonu přišlo Sabinino a Chopperovo snažení vniveč, protože Mart odklonil sílu z lodi do laserového děla a štítů. Když admirál Konstantine přiletěl s křižníkem velícím křižníkem, dvěma dalšími křižníky a s dalšími stíhačkami TIE, Chtěl na ně Mart zaútočit nicméně si Gooti a Jonner uvědomili by nebyly útoku schopni. Gooti, Jonner, a R3-A3 utekli s přízraky na palubu Phantoma II, zatím co Mart zůstal.

Přes počet poškození to pro Marta nebyl žádný zápas protože se mu podařilo vyřadilo Konstantinovým posilám motory. Martovi se poté podařilo poslat nouzový signál, který zachytila posádka stínu. Na nouzový signál spojili Sato, Hera, jejich posádky a Železná skvadra své síly na Martovu záchranu. Konstantin se je pokusil nalákat do pasti tím že nasadí na Satovo kladivo magno minu. Nicméně to Hera odvolala, Mezitím Chopper a R3-A3 deaktivovali minu. Po vyzvednutí Marta a jeho lodi, připevnili povstalci minu na bednu, kterou pustili na Konstantinův křižník který tím poškodili. Železná letka a posádka stínu byly podporovány velitelem Satem který Konstantinovi síly rozptýlil.

Železná letka a jejich spojenci odletěli krátce poté, co přiletěl velkoadmirál Thrawn na svém hvězdném destruktoru Chiméra. Při pohledu na Chiméru si Mart a jeho kamarádi uvědomili že vidí hvězdný destruktor teprve poprvé. Poté se připojili k eskadře fénixů. Po přistání na Chopprovu základnu na Atollonu, Objal Mart svého strýčka a jsou posádku Gooti a Joyner.

Ze zákulisí Editovat

Železná letka se poprvé objevila v epizodě třetí řady seriálu Star Wars Povstalci animované série se stejným názvem.

Vystoupení Editovat

první vystoupení Star Wars Povstalci - Železná letka

poslední vystoupení

Star Wars Povstalci - Rodinné Setkání a Rozloučení další vystoupení Star Wars Povstalci magazín - Neperspektivní mládež

Zdroje Editovat

Iron Squadron - Wookieepedia

Star Wars Rebels Wiki