FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb
[+/-] [zdroj]

Terénní otevřený transportér AT-OT (All Terrain Open Transport) bylo kráčející vozidlo Velké armády republiky, určené pro transport vojáků.

PopisEditovat

AT-OT 2
Tento obrněný transportér se od ostatních terénních vozidel série AT lišil. Nebyl určen pro bojové operace, ale pro dopravu pěchoty a materiálu v týlovém prostoru armády a do blízkosti přední linie. Často byl nasazován v lesnatém terénu, který vozidlu poskytoval dobré krytí. Čtyři laserová děla sloužila hlavně k obraně vozidla, které bylo extrémně zranitelné ze vzduchu.

Na horní plošině vozidla bylo umístěno 34 sedadel pro převážené vojáky, v případě potřeby zde bylo místo pro dalších 24 stojících mužů. Transportér byl uspůsoben k přepravě vzduchem pomocí dělového člunu LAAT/c.

HistorieEditovat

Transportéry se podílely na dobývání Vnějšího okraje. Nejznámější bylo jejich nasazení v bitvě o Felucii. Tam dopravovaly vojáky k zařízením na úpravu vody ve snaze zabránit vypuštění kontaminované vody a zamoření planetárních vodních zdrojů, jak měla v plánu separatistická vědkyně Shu Mai.

Během tohoto přesunu byla v rámci Rozkazu 66 popravena svými vojáky mistryně Jedi Aayla Secura.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki