Fandom

Czech Star Wars Wiki

Agromechanický droid série R4

< Agromechanický droid série R4

3 500stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Agromechanický droid série R4 byl odnoží astromechanických droidů série R, určenou zejména do repulzorových vozidel pro civilní a zemědělské účely.

PopisEditovat

R3-R4 schema.jpg

schéma R3 a R4

Série R4 byla charakteristická vysokou kuželovitou kupolí. Kvůli úspoře výrobních nákladů byl z droida odebrán video displej a hasicí přístroj. Holografický projektor a rekordér byl přemístěn na vrchol kupole, kde bylo dost místa na levnější a méně miniaturizované zařízení. Řídící počítač Intellex VI byl sice pokročilý, ale zaměřený na úkoly spojené s repulzorovou nebo běžnou vesmírnou transportní dopravou. Nebyl vhodný pro použití ve stíhačkách, protože dokázal v paměti udržovat hyperprostorové souřadnice pouze jednoho cíle. Na kupoli také chyběly různé kontrolní indikátory, známé z předchozích sérií.

Karoserie droida byla odolná vůči různým mechanickým poškozením, běžným při práci v tvrdém prostředí. Celkově se společnosti Industrial Automaton podařilo postavit stroj odolný proti vlivům počasí, se stabilní osobnostní matricí a dlouhodobou životností.

HistorieEditovat

Astromech R4.jpg

astromech R4

Po ohromném úspěchu série R2 využila společnost Industrial Automaton příležitosti zpeněžit svou dominanci na trhu a vrhla na trh civilní verzi droida. Ta byla jednodušší, levnější, ale zároveň odolnější a přizpůsobená práci v terénu a k použití v landspídrech obyvatel, kteří se podíleli na urbanizaci Vnějšího okraje galaxie.

Odolnosti droidů si brzy povšimli Jediové. Ti však potřebovali astronavigační droidy, schopné působit ve vesmíru. Proto vznikla nová verze R4-P, výměnou původních kupolí za kupole droidů R2. Nejčasatěji byli R4-P zasazovány do jediských interceptorů Delta-7 Aethersprite.

Sérii R4 si oblíbili také piloti povstalecké Aliance. Povstalci, kteří neustále trpěli nedostatkem kvalitní techniky, oceňovali nízkou cenu droidů a jejich znalost všeobecné údržby vozidel. Navíc byly nákupy velkého počtu agromechanických droidů méně nápadné, než např. droidů R2.

Galaktické impérium využívalo droidy např. k detekci slabin a závad silových polí, která zabraňovala úniku atmosféry z hangárů na hvězdných destruktorech a Hvězdách smrti.

Známé jednotky série R4Editovat

  • R4-H5
  • R4-I9
  • R4-J1
  • R4-J9
  • R4-K5
  • R4-M1
  • R4-M17
  • R4-M6
  • R4-M9
  • R4-M9 (Star Tours)
  • R4-S2
  • R9-D9

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki