Fandom

Czech Star Wars Wiki

Aiwha

< Aiwha

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Aiwha je létající kytovec, který žije na planetě Kamino a Naboo. Kaminoané mohli používat jejich křídlové ploutve k pohybu skrz vodu nebo k létání. Kaminoané jsou také známí jako "aiwha-sužovatelé".

Vznešení kytovci, kteří mohli dýchat vzduch, mohli být nalezeni ve vířivých oceáneh na planetě Kamino, kde byli zdomestikováni domorodými Kaminoany. Byli silní plavci, schopní spustit se do vlny, a pak se z ní zase vynořit a pokračovat v letu. Aiwhy a podobná zvířata mohla být nalezena na několika světech, včetně planety Naboo. Tam žili zástupci střední velikosti, kde se živili na povrchu obydleném krilly a rybami v obrovských jezerech Naboo. Jako další kytovci, aiwhayové filtrovaly jídlo skrz sítka v jejich velrybí kostici. Gungani na Naboo zdomestikovaly aiwhaye k dosahování výšek a poskytování vzdušné dopravy. Gungani také užívali aiwhaye jak válečné prostředky, pro průzkum a jako bombardéry. Aiwhayové používají vodní cévní systém, který jim dovolil ovládat jejich objemovou hmotnost. Když potřebovali plavat pod vodou, jejich póŕovité tkáně pohltily vodu. Když potřebovaly letět uvolnilyi ze sebe vodu. která je odlehčila. Zatímco někteří věří, že aiwhayové na Kaminu byly dovážení z Naboo, jiní přemýšlely, že tento zvláštní chov byl výsledek klonovací technologie.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki