Fandom

Czech Star Wars Wiki

Anakin Skywalker

3 508stránek na
této wiki
Add New Page
komentář1 Share
Obsah tohoto článku je považován za kanonický.  Klikni zde pro legendární verzi článku. 
Obsah tohoto článku je považován za kanonický
[+/-] [zdroj]

Anakin Skywalker byl lidský muž, který sloužil jako rytíř Jedi době Galaktické republiky a později Galaktickému impériu jako sithský lord Darth Vader. Skywalker byl podle jediského proroctví Vyvolený, předurčený nastolit rovnováhu v Síle. Po bitvě o Geonosis se tajně oženil se senátorkou Padmé Amidalou. V průběhu Klonových válek mu byla svěřena padawanka Ahsoka Tano.

Ke konci Klonových válek Padmé otěhotněla a Anakin začal mít vize o smrti své manželky během porodu. Jeho touha po záchraně Padmé ho přivedla na temnou stranu Síly. Trvalo několik desetiletí, než opět přešel ke světlé straně, stálo ho to však život.

Darth Vader umírá na konci 6. epizody na následky zranění, únavy a skratu mobilní podpory života způsobené císařem Palpatinem v moment kdy se ho rozhone vrhnout do hluboké šachty ve Hvězdě smrti. Zachrání tak na poslední chvíli svého syna Luka ale on sám svůj život položí. Nakonec umírá v náručí Luka v hangáru hroutící se Hvězdy smrti.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

  • Wookieepedie

V síti Wikia

Náhodná Wiki