FANDOM

[+/-] [zdroj]
"Vždyť jsi byl vyvolený! Měl jsi Sithy zničit, ne se k nim přidat! Obnovit rovnováhu Síly, ne uvrhnout do temnoty!"
―Obi-Wan Kenobi k Anakinovi

Anakin Skywalker byl jednou z nejvýznamnějších postav Klonových válek v závěrečné kapitole Staré republiky a později Galaktického impéria, to už ovšem jakožto Darth Vader.

ŽivotopisEditovat

Anakin Skywalker.jpg

Mladý Anakin

Dětství Editovat

Anakin se narodil na chudé a písčité Tatooine. Jeho matkou byla otrokyně Shmi Skywalker. Nikdo ovšem o jeho původu nic neví, neboť jej matka počala bez zjevné příčiny. Ústřední hypotéza, vyslovená Qui-Gon Jinnem říká, že se zrodil z midichlorianů. Zhruba do devíti let žil s matkou a spolu s ní byl otrokem toydarianského obchodníka Wattoa, které oba vyhrál v sázkách na kluzáky od Garduly Hutt na Tatooine. Zde se stal zdatným pilotem a mechanikem. Když mu bylo oněch devět let, poprvé si ho všiml mistr JediQui-Gon Jinn, který se svou posádkou, jež cestovala v rámci diplomatické mise na Corusant musel absolvovat neplánované mezipřistání právě na Tatooine. Vycítil v mladém (podle tehdejších konvencí byl na výcvik ovšem příliš starý) chlapci silné spojení se Sílou, a rozhodl se jej osvobodit a přijmout ho za svého učedníka.

UčedníkEditovat

Všichni cítili z malého chlapce obrovské množství midichlorianů, což se však některým stálým členům Nejvyšší Rady nelíbilo. V okamžiku kdy Qui-Gon Jinn zemřel v souboji s Darthem Maulem, Anakina začal cvičit Obi-Wan Kenobi. Vychoval silného rytíře Jedi, i přesto, že Anakin občas závažným způsobem porušoval kodex řádu, dával volný průchod hněvu, vzal si za ženu Padmé Amidalu. Vyjma hněvu a lásky se nechal vést i dalšími emocemi a city. Anakin si postupně pěstoval závislost na svých blízkých - PadméObi-WanoviAhsoce nebo i R2-D2 či C-3PO. Několikrát pro ně riskoval i celou misi, což z pohledu mistrů Jedi bylo nepřípustné.

Přechod k temné straněEditovat

PodrazdenyAnakin.jpeg

Anakin ovládaný Temnou stranou Síly

Jelikož byl Anakin citově labilní a v důsledku toho mnohdy lehčeji ovlivnitelný, poté, co strávil nemalou dávku času s kancléřem Palpatinem, začal mu plně důvěřovat.

Bezprostředně po odhalení pravé kancléřovy totožnosti (Darth Sidious) tuto informaci předal radě. Avšak po příchodu představeného rady mistra Windu a několika dalších významných Jediů s cílem kancléře zatknout, zradil řád a pomohl tak Sidiousovi k dokonání převratu. Tímto krokem se pasoval do role Sidiova vysněného učedníka. Již jako Darth Vader se postavil do čela klonové armády a započal realizaci rozkazu 66

Po brutálním útoku na chrám Jediů se Darth Vader vydal na sopečnou planetu Mustafar, kde měl za úkol zlikvidovat radu separatistů, v čele s jejich lídrem, Nutem Gunrayem. Poté co na planetu přiletěla jeho těhotná manželka, senátorka Padmé Amidala, a s ní i jeho bývalý mistr Obi-Wan Kenobi si Vader díky slovům kancléře myslel, že jej jeho choť a bývalý mistr zradili. Proto nemilosrdně začal pomocí Síly rdousit Padmé a následně vyzval Obi-Wana na souboj .

Vader ovšem prohrál a umíral v krutých bolestech, Obi-Wan mu však nedokázal zasadit smrtící úder. Proto nyní císař Palpatine dostal možnost jej ještě zachránit. Jelilož Vader utrpěl v souboji se svým bývalým mistrem těžká zranění, přežil jen díky kybernetickým protézám a náhražkám orgánů. Jako kyborg dostal černé brnění, které ho udrželo při životě. Většinová část jeho těla tak byla mechanického charakteru. 

Služba Impériu Editovat

Vader pak dlouho sloužil svému novému mistrovi, který se stal svrchovaným představitelem Galaktického impéria .

Darth-Vader.jpg

Bezprostředně po operaci

Byl pověřen rozprášením formující se Povstalecké aliance. Zajal svou dceru (o příbuzenském vztahu nevěděl) princeznu AlderaanuLeiu Organu a poté zabil svého bývalého učitele Obi-Wana Kenobiho, který se v zájmu záchrany i právě jeho dcery ve vzájemném souboji obětoval.  

Poté, co se pod jeho velením podařilo zdestruovat rebelskou základnu na planetě Hoth a zasadit tak Povstalecké alianci silný úder, se Vader na popud císaře Palpatina zaměřil na rekrutování svého syna, Luka Skywalkera do imperiálních řad. K jejich přímé konfrontaci došlo v Oblačném městě na planetě Bespin, kde ještě před jejich setkáním nechal zajmout Hana Sola a předat jej Jabba Huttovi, kterého pro převoz nechal zamrazit do karbonitu. Následně došlo na souboj světelných mečů mezi ním a Lukem, ze kterého mladý Skywalker odešel o zápěstí kratší a musel ho tak nahradit mechanickým implantátem. Taktéž se přímo od Vadera dozvěděl pravdu o jejich příbuzenském vztahu otec - syn.

Poslední okamžiky života Editovat

V závěru bitvy o Endor se Luke na druhé, nikdy nedostavěné Hvězdě smrti utkal se svým otcem podruhé. Tentokrát vyšel jako vítěz, ovšem zároveň jako poražený, neboť po odmítnutí Sidiousova návrhu, aby se přidal k Impériu, se jej císař rozhodl osobně sprovodit ze světa. To ovšem po dlouhém váhání nedopustil v rohu do té doby odpočívající Vader, kterého Luke v souboji připravil o jeho mechanickou ruku. Otcovské pudy tak převládly nad temnou stránkou Vadera a vhodil císaře do reaktoru Hvězdy. Zaplatil za to ovšem svým vlastním životem, neboť císařovy výboje energie Síly zasáhly jeho robotické tělo, které tak zkratovalo. Poslední chvíle tak strávil se svým synem, již bez své tradiční masky. Nastolil tak rovnováhu v Síle, jak bylo předpovězeno.

VýskytEditovat

{ {Posouvací_box |content=

}}

ZdrojeEditovat

Galerie

V síti Wikia

Náhodná Wiki