Fandom

Czech Star Wars Wiki

Anthony Daniels

3 535stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku je ze skutečného světa.
[+/-] [zdroj]

Anthony Daniels (narozen 21. února 1946) je britský herec a mim, který ztvárnil C-3PO v původní triologii. Jeho hlas stále zůstává pro tohoto droida typický, proto mu jej propůjčit i v animovaných seriálech Star Wars: Klonové války a Star Wars: Povstalci.

ŽivotopisEditovat

Anthony Daniels se narodil 21. února 1946 v Salisbury v Anglii. Už od dětství chtěl být hercem, ale v 50. a 60. letech nebylo v Anglii herectví považováno za trvalé povolání a tak byl svými rodiči přesvědčen aby studoval práva. Už pod dvou letech zjistil že to není pro něj to pravé a přechází na školu managementu, kde nachází mírné uspokojené v amaterské herecké společnosti. Ani zde však nevydrží dlouho a v příštích třech letech se vzdělává na herecké škole (mimika a rádio).

Když v roce 1974 opouští školu, vyhrává "Carlton Hobbs BBC Radio Award", která mu pomohla získat místo v dramatizačním oddělení BBC. Poté co stvořil stovky dramatizací pro rádio a uměl zahrát vše, mu nic nebránilo přejít k divadlu.

Díky úspěchu v Britském Národním divadle měl o jeho schopnosti zájem George Lucas pro svůj nový sci-fi film natáčený v Anglii. Anthony vlastně nikdy neměl zálibu ve sci-fi (jediný film co viděl byl 2001: Vesmírná odyssea, po jehož shlédnutí chtěl vrátit peníze), tak nabídku odmítl. Na doporučení svého agenta se ale nakonec Anthony s režiserém setkal. Zaujali ho spíše náčrtky a to speciálně jednoho zlatého robota. Druhý den už byly pořizovaný odlitky jeho těla a za šest měsíců byl model hotov a začalo natáčení.

Úspěch původních Hvězdných válek se Anthonymu vyhnul, poněvadž pro reklamu bylo lepší představovat C-3PO jako skutečného robota než jen člověka navlečeného do nepohodlné kombinézy. V závěrečném výsledku byl však Anthony jediný herec, který "hrál" ve všech šesti epizodách.

Kromě Hvězdných válek a většiny jejích spin-offů se Anthony objevil ještě v několika dalších filmech a seriálech. Můžeme jmenovat některé známější jako je známá The Muppet Show a s ní souvislá Sezamová ulice. Také namluvil postavičku v Disney's Star Tours. Od jeho účast ve Hvězdných válkách se odvíjí i většina ostatních aktivit, jako jsou různé PC hry na téma Hvězdných válek. V poslední době se věnuje natáčení nových seriálů z prostředí Hvězdných válek (Clone Wars).

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki