Fandom

Czech Star Wars Wiki

Ask Aak

< Ask Aak

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Ask Aak byl granský senátor, který v období separatistické krize a Klonových válek zastupoval v Galaktickém senátu planetu Malastare.

ŽivotopisEditovat

Ask Aak nastoupil svou funkci po smrti svého předchůdce, senátora Akse Moea. Moe po sobě v granském protektorátu zanechal řadu skandálů a neméně nepřátel, zejména z řad utlačovaného dugského obyvatelstva. Dva Dugové - Ghazdik Jah a Mazanga - zavraždili jeho asistenty, další Dug jménem Tahbotza se pokoušel Aaka vydírat. Aak tyto incidenty zpravidla řešil vypsáním odměny pro nájemné lovce - většinu z nich získal Jango Fett.

Klonové válkyEditovat

Senátor Ask Aak byl také členem vnitřního kruhu kancléře Palpatina a přívržencem vojenského zásahu proti Konfederaci. Poté, co mistr Jedi Kenobi informoval vnitřní radu o tom, že Komerční cech a Korporační aliance vybudovaly armádu droidů, byl senátor Aak přesvědčen, že nastal konec diskuzí a je čas na vojenský zásah.

Známý byl také jeho silně negativní postoj k Řádu Jedi. Aaak obviňoval Jedie z toho, že nezabránili vraždě jeho předchůdce Akse Moea a později z katastrofální porážky v bitvě o Parcellus Minor. Silně kritizoval roli Jediů ve válce, zejména v prvních měsících konfliktu. Otevřeně zpochybňoval způsobilost např. mistra Oppa Rancisise.

Únos princeznyEditovat

Kolem roku 11 PřBY poslal senátor Aak tři muže na Alderaan, aby unesli osmiletou Leiu Organu a mohl tak vydírat jejího adoptivního otce Baila Organu. Tento pokus o únos zhatil bývalý Jedi Ferus Olin, pověřený princezninou ochranou.

Ze zákulisíEditovat

Postava Ask Aaka se poprvé objevila ve filmu Star Wars Epizoda II: Klony útočí, hrál ji Steven Boyle. V následujícím filmu Star Wars Epizoda III: Pomsta Sithů ji hrál Paul Spence.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki