Fandom

Czech Star Wars Wiki

Astromechanický droid série R5

< Astromechanický droid série R5

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Astromechanický droid série R5 patřil do řady astromechanických droidů série R společnosti Industrial Automaton. Byla to nízkonákladová série s omezenými funkcemi, určená méně movitým zákazníkům. Trpěla ovšem častými poruchami.

PopisEditovat

Schema R5.jpg

schéma jednotky R5

Levná konstrukce stroje trpěla řadou výrobních a programových vad - zejména mrzutým a úsečným chováním vyplývajícím z nedostatků v osobnostní matrici. Média si těchto nedostatků brzy povšimla - publikace Mechtech Illustrated nazvala sérii R5 "metr vysokou hromadou těch nejhorších obchodních rozhodnutí, jaké byste si vůbec přáli".

HistorieEditovat

Po roce slabých prodejů firma Industrial Automaton ukončila jejich výrobu 22 PřBY. Aby pokryla své ztráty, použila přebytečné karoserie při výrobě droidů série R2-AG a R4.

Během Klonových válek používala většinu jednotek R5 Velká armáda republiky, zejména ve stíhačkách ARC-170 a na útočných lodí třídy Acclamator.

Někteří droidi padli do rukou také různým pirátským skupinám, jako např. gang Ohnaka, který do jejich kupolí instaloval blastery.

Droidi R5.jpg

dva R5 na palubě Hvězdy smrti

Povstalecká aliance využívala droidy v letounech spíše vyjímečně, protože vysocí droidi usazení ve stíhačkách X-wing tvořili značný cíl. Ve velké míře však byli používáni v údržbě, neboť Aliance neustále trpěla nedostatkem jakékoliv techniky. Jejich nízká cena tak nakonec převážila jejich poruchovost. Povstalečtí technici také dokázali upgradeovat navigační schopnosti R5 na úroveň jednotek R2.

Na imperiálních lodích byly jednotky R5 využívány např. k údržbě zdravotnického zařízení.

Mnoho opuštěných a nechtěných droidů R5 tvořilo populaci strojů, obývajících Klingsonův měsíc.

Známé jednotky série R5Editovat

  • Chunky
  • Dustbin (astromech droid)
  • G8-R2
  • Imperial Sentry Droid
  • Lando Calrissian's R5 unit
  • R5-A2
  • R5-A7
  • R5-B8
  • R5-C7
  • R5-D2 (Star Tours)
  • R5-D4
  • R5-D7
  • R5-D8
  • R5-F7
  • R5-G19
  • R5-G8
  • R5-J2
  • R5-K3
  • R5-K6
  • R5-L26
  • R5-L4
  • R5-M1
  • R5-M2
  • R5-P8
  • R5-P9
  • R5-Q3
  • R5-R5
  • R5-S9
  • R5-U8
  • R5-X2
  • Sparky (droid)
  • U9-C4
  • Z9

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki