Fandom

Czech Star Wars Wiki

Automatizovaná stíhačka TIE/D

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Automatizovaná stíhačka TIE/D byla bezpilotní variantou stíhaček série TIE, kterou Galaktické impérium nasadilo do boje proti Nové republice okolo roku 10 PBY.

PopisEditovat

Automat TIE-D schema.jpg

schema TIE/D

Stíhačka TIE/D byla charakteristická silnějším pancéřováním a obdélníkovými křídly s nastavitelnou polohou vzhledem ke kokpitu. i přes pancéřování byly rychlejší než např. interceptory TIE/IN, byly však také velmi drahé - jeden stroj stál 170 000 kreditů.

Přídavné pancéřování bylo umožněno uspořením váhy pilota - stíhačku řídil 10 kg droidí mozek Ace-6 vyráběný společností Cybot Galactica.

HistorieEditovat

Automatizovanou stíhačku původně navrhl generál Arndall Lott, jeden z válečných lordů, zbylých po rozpadu Impéria. Generál původně zamýšlel navázat na koncept letky automatických stíhaček ovládaných jedním vzdáleným pilotem. Tento způsob se však ukázal být neúčinný a náchylný k rušení. Imperiání inženýři proto přešli k nezávislým řídícím jednotkám, do kterých byly nahrávány taktické programy.

TIE-D Ničitel světů.jpg

bitva o Mon Calamari

Konečná verze stíhaček byla poprvé nazazena proti Nové republice v první bitvě o Mon Calamari, 6 let po Endoru. Stíhačky byly po celých hejnech produkovány v továrnách uvnitř Ničitelů světů, z materiálů, které tyto gigantické stroje pohltily.

Přestože měly automatizované stíhačky značnou početní převahu, nedokázaly se vyrovnat živým republikovým pilotům. Eskadra Rogue dokázala likvidovat celé eskadry TIE/D, stejně jako během Klonových válek vítězili klonoví piloti a Jediové nad droidími stíhačkami.

To, že se automatizované stíhačky nedokály vyrovnat živým pilotům a Ničitelé světů, jejich hlavní producenti, byli nad Dacem zničeni, znamenal pro stíhačky konec. Sen o perfektní automatizované armádě zůstal pro Impérium znovu nedosažitelný.

VýskytEditovat

Automat TIE-D.jpg

automatizovaná TIE/D

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki