Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bantha

< Bantha

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Banthy byly robustní a snadno domeastikovatelná tažná zvířata nacházející se v téměř celé galaxii.

AnatomieEditovat

Banthy byly jedny z býložravých zvířat které se snadno přizpůsobily, a tak byly rozšířené po téměř celé galaxii. Byly schopny přežít v téměř jakémkoli prostředí a vydržet několik týdnů bez vody a jídla.

Bantha měla mnoho poddruhů, které se od sebe lišily, ale měly společné znaky. Byli to čtyřnožci, porostlí dlouhou srstí, jenž měli křivé rohy. Dospělá bantha byla většinou 2 až 3 metry vysoká a mohla vážit až 4000 kilogramů. Dožívaly se 80 až 100 let a ve 20 letech byli schopni reprodukce. Samci byli větší než samice, ale obě pohlaví měla velice podobné rohy, které samci používali v boji při rituálech. Někdy se při těchto bojích stalo, že oba samci se do sebe rohy zapletli a následně zemřeli na dehydrataci.

Banthy byly býložravci, využívali svůj jazyk k trhání trávy a keříků. Na jazyku měly čichové průchody, které jim pomáhaly zjistit, zda mohou objekt sníst, nebo se mu raději mají vyhnout.

Banthy patřili mezi zvířata, která se seskupovala do stád, některá měla až dvacet pět jednotlivých členů. Stádo vždy vedla nejstarší a nejsilnější samice.

Březost banth trvala 30 měsíců a novorozeně vážilo asi 50 kilogramů.

PoddruhyEditovat

Bantha na většině světů zdomácněla a byla využívána při tažení těžkých objektů, dopravě a dokonce i při válkách. Velmi vyhledávané bylo i banthtí maso a kůže.

Protože je původ banth neznámý, většina světů, na nichž je tento druh rozšířen, tvrdí, že zrovna jejich planeta je tou domovskou pro tento druh. Banthy byly chovány převážně na pouštních planetách; například na Tatooine bylo možné nalézt tři poddruhy banthy - "běžná" bantha, trpasličí bantha a písečná bantha. Kashyykská bantha byla schopna adaptovat se přírodním podmínkám na wookieeském světě, zatímco kilianská bantha se přizpůsobila hornatému reliéfu planety Kilia IV. Močálová bantha byly přivezeny na Ohma-D'un, aby planetu kolonizovaly.

Nezdomácnělé banthy byly k nalezení například na Talasee.

Ze zákulisíEditovat

Bantha slon.jpg
Při natáčení Epizody IV: Nová naděje byl použit namaskovaný slon.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki