Fandom

Czech Star Wars Wiki

Barriss Offee

< Barriss Offee

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]
"Velikosti Jedi není síla proudící skrz jeho meč, ale síla jeho srdce."
―Barriss Offee[zdroj]

Barriss Offee byla rytířem Jedi a generálem v době Klonových válek. Byla velice nadanou jedijskou léčitelkou, nositelkou modrého světelného meče a bojovníkem formy III: Soresu. Byla příslušnicí rasy Mirialanů a jako taková mohla být snadno identifikována pomocí tetování v obličeji. Byla jednou z obětí Rozkazu 66.

ŽivotopisEditovat

Barriss Ofee byla padawankou mocné mistryně Luminary Unduli (členky Rady) a při své učitelce vždy stála, i na jednáních s kancléřem Palpatinem stejně jako při bitvě na Geonosis.

Krátce před vypuknutím Klonových válek se Barriss a její mistryně účastnily s Obi-Wanem a jeho padawanem Anakinem Skywalkerem mise na Ansionu, kde měli za úkol zabránit planetě přidat se k Separatistům. Mise byla úspěšná, po návratu na Coruscant byly ty dvě poslány s úderným týmem na Geonosis zachránit Obi-Wana, jeho učedníka a senátorku Amidalu. Nebyla v kruhu Jedi, který nechal Yoda obklíčit loděmi klonovaných vojáků, ale spolu s Jediem Pablo-Jill si probojovala cestu z arény.
Barriss Offee Geonosis.jpg

Barriss Offee v Geonosiské aréně

Později během války stála po boku své mistryně jako komandér. Při jedné příležitosti spolu navštívily ledový svět Ilum. Na této planetě se mimo jiné nachází ložiska krystalů důležitých pro konstrukci světelných mečů. V tajném dole rytířů Jedi si Barriss sestrojila novou zbraň.

Zatímco pracovala na stavbě nového světelného meče, byl chrám napaden droidy Separatistů, kteří rozmístili v tunelech výbušné nálože. Barriss a Luminara je porazily, ale byly v chrámu uvězněny. Porucha v Síle, kterou to vyvolalo, varovala Yodu a mistra Windu, kteří pro ně poslaly záchranný tým.

Při útoku na Coruscant vedla Barriss eskadru klonovaných vojáků v bitvě s droidy Separatistů. V nižších patrech města byla její jednotka napadena bitevními droidy, včetně nových droidů C-B3. Ti byli vyrobeni z minerálu cortosis, který odolává útokům světelného meče. Byli zachráněni příjezdem Anakina Skywalkera, který dokázal bitevní droidy zahnat.

Dále se se svou mistryní účastnila druhé bitvy o Geonisis. Zde bojovali s generálem Anakinem Skywalkerem a jeho padawankou Ahsokou Tano. S tou Barriss zničila továrnu na droidy. Potom s vojáky a Ahsokou odlétala z Geonisis. Na loď se však z Geonosis dostali paraziti co ovlivňují mysl a dostali se do vojáků. Barriss s Ahsokou tedy museli bojovat proti klonům. Vojákům se nakonec podařilo dostat do Barriss také tohoto parazita. Barris se potom snažila zabít Ahsoku, ale ta poustila chladicí zařízení a to zničilo parazita, který Barriss ovlivňoval mysl. Do lodi se potom dostali mistři Anakin Skywaler a Kit Fisto a pomohli klonovým vojákům.
Ahsoka kämpft gegen Barriss.jpg

Barriss se snaží zabít Ahsoku, protože jí Geonosiský parazit ovlivňuje mysl

Další výprava se konala na planetu Drongar – byla to její první samostatná mise. Planeta Drongar je domovinou velice cenné rostliny jménem bota, která dokázala vyléčit téměř všechno na co jste si vzpomněli a byla vysoce ceněna jak příslušníky Republiky, tak příznivci Separatistů. Barriss jako velice schopná léčitelka pomáhala na této planetě v léčebném zařízení. Nebylo jí však známo, že se kolem potuloval špion a několik zkorumpovaných vysoce postavených činitelů Republiky přebíralo náklady vzácné rostiny, z čehož jim přirozeně plynuly vysoké zisky.

Během událostí na této planetě se jí náhodou dostal do těla výtažek z této rostliny a působení drogy jí otevřelo v dosud nepoznaném světle cesty Síly. Barriss shledala toto rychlé získání takové moci jako silně návykové a uvědomila si, že to může vést k temné straně Síly a odolala této lákavé cestě plné větší moci. V této soukromé bitvě s temnou stranou zvítězila a získala titul rytíře Jedi, také se stala generálem. Často pak používala vznášející meditaci.

BarrissvsAnakin TWJ.jpg

Barriss Offee bojuje proti Anakinu Skywalkerovi

Barriss postupem času dospěla k poznání Síly. Neuznávala dělení na temnou a světlou stranu, protože podle ní není Síla v jádru ani dobrá zlá. To byl v porovnání s ostatními Jedi poněkud netradiční pohled na věc, protože Jediové striktně oddělovali temnou stranu tedy zlo a světlou stranu tedy dobro.

Nakonec však temné straně podlehla. Vymyslela léčku na svou přítelkyni rytířku Jedi Ahsoku Tano. Nafingovala na ni vraždu pracovníka v Chrámu Jediů pomocí nanodroidů a jeho manželky. Obě dvě vraždy spáchala Barriss. Ahsoka byla ve vyhnanství a spojila se s Asajj Ventress. Nadále s Barriss komunikovala v domění, že je přítel. Barriss ale potají odzbrojila Ventress a vzala si její masku, aby jí Ahsoka nepoznala. Ahsoku v boji přemohla a schodila jí do skladu s nanodroidy. Zde byla Ahsoka zatčena. Její mistr Anakin Skywalker jí ale nadále věřil a chtěl jí ospravedlnit. Vyhledal Ventress a ta mu řekla, že podezřívá Barriss Offee. Anakin jí zastihl v Chrámu a po vyčerpávajícím souboji ji zatkl a včas ji předal soudu, kde byla souzena Ahsoka. U soudu Barriss řekla, že jí na řádu Jediů vadí, že v jsou Jediové v Klonových válkách jak vojáci a ne ochránci míru.

Barriss Offee death.png

smrt Barriss Offee

Barriss udržovala spolupráci se svou bývalou mistryní až do konce Klonových válek, kdy obě byly zabity jednotkami klonovaných vojáků. Barriss byla zabita na planetě Felucia tankem AT-TE. Na té samé planetě byla přímo klonovanými vojáky zabita také Aayla Secura. Barrissina mistryně zahynula na Kashyyyk.

Když pak vzniklo Galaktické impérium, oficiální verze smrti Barriss a Aayly byla ta, že byly popraveny, protože se pokusily otrávit zásoby pitné vody na Felucii.

Za scénouEditovat

PopisEditovat

Hlavní obrázek o Barriss získáte z filmů Nalini Krishan. Ve Star Wars: Clone Wars jí hlas propůjčila Tatyana Yassukovich.

SouvislostiEditovat

Ve filmu Star Wars Epizoda III: Pomsta Sithů měla být její smrt původně zobrazena po vydání Rozkazu 66, ale byla vystřihnuta stejně jako smrt Luminary Unduly nebo Shaak Ti.

Průvodce osobnostmi Star Wars a Approaching Storm chybně označovaly Barriss Offee jako člověka.

Ve slovníku o epizodě Klony útočí byla tetování Barriss označena jako chalaktánská, v MedStar Duology byl nicméně tento omyl napraven. Oficiálně jsou Barrissina tetování mirialská.

Často se vyskytuje chybné psaní jejího jména, například Bariss.

VýskytEditovat

  • The Approaching Storm
  • Star Wars: Epizoda II - Klony útočí
  • Star Wars Episode II: Attack of the Clones (komiks)
  • Hide in Plain Sight
  • Versus
  • Star Wars: Clone Wars
    • Chapter 1
    • Chapter 14
    • Chapter 16
  • Star Wars: The New Droid Army
  • Star Wars Republic: The Battle of Jabiim
  • Star Wars Republic: Show of Force
  • CIS Shadowfeed Dispatch 15:01:15 Edition
  • MedStar I: Battle Surgeons
  • MedStar: Intermezzo
  • MedStar II: Jedi Healer
  • Evasive Action: Reversal of Fortune
  • Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (komiks)
  • Star Wars Republic: The Hidden Enemy
  • Evasive Action: Recruitment
  • Evasive Action: End Game
  • Death Star

ZdrojeEditovat

  1. The Approaching Storm

V síti Wikia

Náhodná Wiki