Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bimmiel

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]
"Bimmiel teď patří Vongům taky, Kype, pokud sis toho náhodou nevšiml."
Corran Horn[zdroj]
Bimmiel byla pouštní planeta, která obíhala po eliptické dráze kolem své hvězdy v soustavě MZX33291. Byla pojmenována po imperiálním průzkumníkovi, který ji znovu objevil.

PopisEditovat

Z vesmíru vypadala planeta jako žlutohnědá koule s úzkými modrými proužky, vybíhajícími z velkého oceánu na jižní polokouli. Oba póly pokrývaly sněhové čepičky, ta na jihu zasahovala až do oceánu. V období, kdy se planeta přibližovala k hvězdě, její polární ledovce tály a zavlažovaly pouště. Hlavní predátoři planety, písečné krysy, se stáhly blíž k rovníku a následující vegetační boom probudil z hibernace býložravé shwpi, které tvořily jejich primární kořist. Když se planeta vzdálila a ledovce znovu zamrzly, vracely se krysy do původních lovišť a zredukovaly počty přemnožených býložravců na původní stavy.

HistorieEditovat

Někdy v období Galaktické republiky je na planetě doložena přítomnost Jedi.

Roku 25 PBY na planetě přistáli Yuuzhan Vongové v rámci prozkoumávání sektoru. V té době na planetě pracoval archeologický tým doktorky Anki Pace, který zde odkryl starobylé jediské artefakty. Poblíž vykopávek Yuuzhan Vongové založili svůj tábor a zajali několik členů týmu. Vědce osvobodili a Vongy z tábora vyhnali Jediové Ganner Rhysode a Corran Horn pomocí výtažku z krysího zápachu smrti, kterým na vetřelce poštvali pouštní krysy. Nicméně planeta zůstala v rukou Vongů po celou dobu války.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki