Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bitva o Černou banthu

3 506stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Bitva o Černou banthu proběhla roku 27 PBY a byla jednou z největších bitev Yuuzhanvongské války. Nové republice se za cenu velkých ztrát podařilo zničit téměř polovinu celé yuuzhanvongské flotily a rozbít jedno rameno kleští, svírajících se kolem Coruscant. Navíc poprvé získali živého yammoska.

Průběh bitvyEditovat

Po dobytí planety Reecee se yuuzhanvongská flotila ukryla do mlhoviny Černá bantha, kde se k ní přidávala další plavidla z celé galaxie a připravovala se na útok na Coruscant. Flotilu objevili Han a Leia Solo, kteří v Millennium Falcon prozkoumávali tajnou hyperprostorovou cestu z Reecee k planetám Coruscant a Eclipse. Uvědomili si, že novorepublikové síly se teprve chystají odletět a osvobozovat Reecee, a nechají tak Coruscant bez ochrany. Kdyby však skočily k Černé banthě, zastihly by vongskou flotilu nepřipravenou během doplňování zásob. Odeslali proto informace o situaci a ukryli se mezi asteroidy, odkud mapovali postavení plavidel.

Admirálu Sienu Sovvovi se podařilo narychlo shromáždit asi 900 lodí, se kterými skočil k mlhovině a napadl nepřátelskou flotilu. Přestože měla Nová republika výhodu překvapení a prvního úderu, dokázali o stovky lodí početnější Vongové, kterým stále přilétaly posily, nápor ustát a začali protivníka zatlačovat zpět. Dokonce si dovolili stáhnout část lodí z bitvy a pokračovat v doplňování zásob.

Posádka Falconu si ze svého pozorovacího stanoviště všimla, že vongská plavidla nenásledují ustupující novorepublikové lodě. Došlo jim, že Vongové zřejmě nestihli před bitvou doplnit své lodě a dochází jim munice. Proto doporučili Sovvovi, aby vsadil vše na jednu kartu a vyslal flotilu do posledního protiútoku. Přesto, že při něm utrpěla republiková flotila značné ztráty, podařilo se polovinu vongských lodí zničit a zbylé uprchly. Jako bonus se podařilo jediským jednotkám Luka Skywalkera objevit a zajmout válečného koordinátora yammoska.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki