Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bitva o Bothawui (Klonové války)

< Bitva o Bothawui (Klonové války)

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Bitva o Bothawui byla vesmírná bitva mezi Galaktickou republikou a Konfederací nezávislých systémů v soustavě Both.

PředehraEditovat

Roku 22 PřBY získala Nejvyšší rada Jediů od Dextera Jettstera informaci o tom, že generál Grievous plánuje obsadit strategicky důležitou planetu Bothawui. Do soustavy byla vyslána nová flotila Anakina Skywalkera - tři destruktory třídy Venator vyrobené v loděnici Allanteen Six shipyards.

Na cestě k Bothawui byl Skywalker pronásledován separatistickou flotilou a několikrát zatažen do přestřelky. Nakonec se mu podařilo separatisty zpomalit a uniknout do soustavy Both, kde rozmístil svou flotilu. Generál Grievous využil tohoto zdržení k posílení své flotily a obsazení planety Falleen. Poté zamířil k Bothawui.

BitvaEditovat

Když Grievous se svými šesti fregatami dorazil do soustavy, našel tři Skywalkerovy destruktory rozmístěné za pásem asteroidů kolem planety Golm. Pokud by Grievous na destruktory zaútočil shora, poskytl by jim výhodnější palebné postavení. Proto se rozhodl proletět prstencem planety, který mu měl poskytnout krytí ze stran a čelním útokem přečíslit republikové jednotky. Jako ochranu před letícími kameny a palbou z destruktorů nařídil Grievous převést všechnu energii do předních štítů. Na okraji prstence jeho flotila zahájila palbu a koncentrovanou palbou těžce poškodila jeden z destruktorů.

Anakin Skywalker vedl do útoku stíhací Zlatou eskadru a tak odvedl pozornost droidů od jednotky bojových vozidel AT-TE, která byla ještě před bitvou vysazena a ukryta na povrchu asteroidů. Ta zahájila palbu na nechráněné zádě fregat a separatistická flotila byla kompletně zničena. Unikl pouze generál Grievous ve své stíhačce Soulless One. Skywalker se ho snažil pronásledovat, ale jeho stíhačka Delta-7B byla zničena zásahem trosek z vybuchující fregaty.

NásledkyEditovat

Omráčený a zraněný Skywalker byl nalezen a vyzvednut z vesmírného prostoru. V jeho zničené stíhačce však zůstal astromechanický droid R2-D2, který měl v paměti důležité vojenské informace z celého průběhu Klonových válek - Anakin Skywalker totiž svému droidovi nemazal paměť. Droida nalezla sběrná loď Trandoshan Gha Nachkt, který R2 prodal generálu Grievusuvi a tak musel Skywalker uspořádat výpravu na astromechovu záchranu.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki