Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bitva o Yag'Dhul (Bactová válka)

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]
"Při vaší současné rychlosti budete za pět minut v optimálním dostřelu. Až těch pět minut uplyne, zničím vaši loď."
―Booster Terrik kapitánu Joaku Dryssovi[zdroj]

Třetí bitva o Yag'Dhul byl boj o Yag'Dhul během Bactové války mezi eskadrou Rogue a silami ředitelky imperiální zpravodajské služby Ysanne Isard, jenž byla zahájena současněš s bitvou o Thyferru.

PrůběhEditovat

Velitelé Rogueů Wedge Antilles a Tycho Celchu se snažili přinutit Isard, aby část svých lodí, které bránily Thyferru, poslala pryč. Proto nechali Melinu Carniss, Isardinu agentku v organizaci Talona Karrda, aby zjistila polohu jejich základny. Isard okamžitě poslala Lusankyu a Virulence, aby tuto stanici zničila. Jakmile lodě vyskočili u Yag'Dhulu, eskadra Rogue skočila do hyperprostoru a směřovala k Thyfeře.

Velitel Lusankyi, kapitán Joak Drysso, nasadil do boje své stíhačky a chystal se stanici zničit. Booster Terrik, velitel Yag'Dhulu, na lodě však připravil past - kvůli generátoru gravitačních studen a tažných paprsků nemohli skočit do hyperprostor. Také na ně bylo vypáleno před 300 protonových torpéd. Virulence se vměstnala mezi Lusankyu a Yag'Dhul, čímž přerušila tažné paprsky, které loď držely. Drysso nařídil, aby okamžitě skočili na Thyferru, přičemž nechal své TIE Fightery v systému.

Ač to Wedge ani Booster neplánoval, Pash Cracken a jeho eskadra A-wingů byla vytažena z hyperprostoru, což jen dokončilo iluzi, že past na ně nastražila Nová republika. Kapitánka Virulence, Lakwii Varrscha, okamžitě kapitulovala. A-wingy přistály v hangáru tohoto destruktoru a odletěli na Thyferru, aby se připojili k Rogueům a frachťákům.

VýskytEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki