Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bitva o soustavu Phu

3 508stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Bitva o soustavu Phu proběhla roku 22 PřBY mezi Galaktickou republikou a Konfederací nezávislých systémů. Byla to velmi rychlá a jednostranná bitva, která skončila úplnou likvidací republikové flotily.

PředehraEditovat

Galaxií se roku 22 PřBY šířil strach ze separatistické tajné zbraně, která na zcela náhodných místech likvidovala republikové jednotky. Jediský generál Ares Nune byl se skupinou tří destruktorů třídy Venator vyslán hlídkovat do soustavy Phu. Klonovým jednotkám na palubě generálovy vlajkové lodě Laudable velel klonový velitel Kite

Průběh bitvyEditovat

Během rutinního hlídkování v soustavě si Nune a Kite krátili čas společnými rozhovory. Krátce poté, co Jedi odeslal svým nadřízeným hlášení o negativní aktivitě separatistů v soustavě, na jeho flotilu zaútočila skrývající se tajná zbraň separatistů, křižník Malevolence pod velením generála Grievous. Jedinným výstřelem z iontového děla Malevolence byly všechny republikové destruktory znehybněny a poté zničeny palbou separatistů. Nikdo z posádek nepřežil.

Ztráta bojové skupiny generála Nuna byla později zveřejněna ve zpravodajské relaci HoloNet News. Podle audio záznamu jednoho klonového vojáka, nalezeného po bitvě, se posádky snažily uniknout do záchranných modulů, ale nebyly dost rychlé.

NásledkyEditovat

Po poradě s členy Rady Jediů a nejvyšším kancléřem Palpatine se mistr Plo Koon s několika Venatory vypravil na lov tajemné zbraně. Na palubě své vlajkové lodě Triumphant sledoval Malevolence do soustavy Abregado, kde se s ní utkal v bitvě.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki