Fandom

Czech Star Wars Wiki

Blaster

< Blaster

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá před období před Starou republikouObsah tohoto článku spadá do období Staré republiky.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.

Náboženské nesmysly a historické zbraně nezmůžou nic proti blasteru. - Han Solo Blaster je zbraň pracující na principu energetických výbojů. Jedná se o nejrozšířenější zbraň vůbec, neboť existuje v bezpočtu variací. Mnoho národů a tedy planet se s němi pojících se pyšní vlastním typem blasteru, tím se tedy stává i významným exportním artiklem. 

Kategorie:

Stormtrooper Blaster.jpg

Model E-11, hojně využívaný silami Galaktického impéria

Blasterové pistole (velká škála palebné síly co do modelů)

Blasterové pušky (karabiny, dlouhé verze i těžké na podstavci)

Blasterové kanóny (od lehkých verzí až po gigantické turbolasery)

Blasterový meč (blaster s čepelí připojenou pod hlavní)

Princip fungováníEditovat

Všechny blastery mají jedno společné, fungují na identickém principu. Využívají tzv. "blasterový plyn", ze kterého vytvoří vysoko-energetický paprsek, který při zásahu způsobuje poškození téměř všech běžných organických i anorganických materiálů. Po stiknutí spouště se plyn dostává do konverzní komory, kde je vystaven energetickému výboji ze zdroje, který plyn přehřeje a tak vzniká výboj, který ještě usměrní prismatické krystaly a poté již výboj opustí obrovskou rychlostí hlaveň. Ruční blastery jsou schopny vystřelit tento paprsek až do dálky 30 m a některé až 120 metrů. 

Když se k moci dostalo Impérium, každý kdo měl tuto zbraň, ať už jakýkoli typ, byl potrestán. Dovolit si nosit tento skvost mohli jen členové Imperiálních jednotek, ale ať se Impérium snažilo jakkoli, dlouho se toto nařízení neudrželo. Nová republika chtěla to samé, ale dopadlo to stejně jako za dob Impéria.                                           

HanSoloBlaster.jpg

Model DL-44, věrný přítel Hana Sola

V síti Wikia

Náhodná Wiki