Fandom

Czech Star Wars Wiki

Blasterová puška E-11

< Blasterová puška E-11

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Blasterová puška E-11společnosti BlasTech Industries byla standardní zbraní imperiálních stormtrooper během Galaktické občanské války.

PopisEditovat

E11 schema.jpg

schéma E-11

E-11 mohla střílet jednotlivě nebo automaticky celou řadu typů munice, včetně granátů, šipek a světlic. Elektronická optika umožňovala míření ve tmě, mlze nebo kouři, a vnitřní počítač promítal na její displej údaje o stavu zbraně. Dlouhá hlaveň tvořila úzce zaměřený a výkonný paprsek, s maximálním dostřelem do vzdálenosti 300 m, a optimálním do 100 m.

Design zbraně byl velmi variabilní a dočkal se mnoho úprav. Aby byla uspokojena poptávka po zbrani, udělil BlasTech výrobní licenci i společnostem SoroSuub a Merr-Sonn. E-11, kterou byli vyzbrojeni stormtroopeři po celou dobu občanské války, vycházela ze blasterových zbraní série DC-15, které používali klonoví vojáci Republiky. Někteří stormtroopeři si však stěžovali, že originální puška má nadměrný zpětný ráz a preferovali E-11 ve verzi karabiny.

Díky energetickému článku usazenému po straně těla zbraně měla puška nízký profil, vhodný ke střelbě zpoza překážek. Jeden článek dodával energii na 100 výstřelů, naplně s plazmovým plynem vydržely výstřelů 500. Výkon zbraně bylo možné nastavit na omráčení nebo zabití cíle. I nastavení omračujícího účinku se dalo měnit, v závislosti na tělesné stavbě cíle. Zbraň měla také režim velmi rychlé střelby s větším rozptylem střel, což se samozřejmě projevovalo na její nižší přesnosti.

E-11 stormtrooper.jpg
Základní provedení zbraně mělo třídílnou, skládací ramenní opěrku. Po jejím sklopení se z ní dalo střílet i jednou rukou. Také byla možnost připnutí zbraně na opasek, aby si voják uvolnil ruce.

Další verzeEditovat

Existovalo množství modelů série E-11. E-11b měla rychlejší režim palby, byla však náchylná k přehřívání. Modely E-11A a E-11A1 byly menší a obratnější kvůli odstraněné pažbě, naopak karabina měla kratší hlaveň. K přesnější střelbě se dala použít přídavná optika, nebo odstřelovací model E-11s. Komando jednotky preferovaly model EZ Strike E-11.

Od roku 14 PBY byly pušky nahrazovány modely E-15 a E-19.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki