Fandom

Czech Star Wars Wiki

Boc Aseca

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Boc Aseca (na Twi'leku nazývaný Bocas'eca , přezdívaný Boc Surový, byl Twi'lecký muž, jeden ze sedmi Temných Jedi, kteří se postavili do cesty Kylovi Katarnovi, který se snažil ochránit Údolí Jedi. Na první pohled se zdá, že prošel Jedijským výcvikem, ale legenda praví, že Twi'lekům se zdál příliš starý na to, aby vstoupil do řádu. Později se Boc přidal ke Galaktickému Impériu a stal se Jerecovým nejvíce sadictickým a nejsilnějším učedníkem.

ŽivotopisEditovat

Ranný věkEditovat

Narodil se na Rylothu 32 let před bitvou o Yavin, a odmládí sníl, že se z něj jednou stane Jedi. Bohůžel Jediský strážce planety Anoon Bondara byl zabit ve stejném roce, kdy se Boc narodil. Jeho citlivost k síle byla objevena až o mnoho let později, kdy mu Nejaa Halcyon řekl, že je příliš starý na to, aby prošel Jediským výcvikem. Jeho sny se rozplynuly a Boc pocítil, že byl jeho osud zmařen.

Hrdinské sny a vizeEditovat

Boc nasměroval všechnu svou energii do učení o všem, co se dalo zjistit o hrdinských Twi'leků, kteří žili před ním. Nejvíce ho zaujal příběh o Newarovi Forrthovi, který bojoval v mnoha bitvách, které se odehrály na Ruusanu na konci Nové Sithské války. Když Newar v bitvě zemřel, jeho popel zkrystalizoval a vytvořil tři modly, které nesly jeho podobu. Boc byl obdařen mocí, která mu pomocí fyzického kontaktu umožnila číst myšlenky neživých objektů. Stejnou schopnost ovládal i Jedi Quinlan Vos. Boc použil tuto moc ke čtení dojmů z těchto model a dokázal získat střipky z Newarovy paměti. Byl uchvácen, když uviděl výjevy z druhé bitvy o Marlev a sedmé bitvy o Ruusan. To jen zvýšilo jeho touhu stát se Jediem.

ImpériumEditovat

Vzestup Impéria a Velká Čistka Jediů znovu zhatila jeho sny. A aby toho nebylo málo, Impérium podpořilo trh s Twi'lekskými otroky. Z Boca se stal sluha krutého a netolerantního viceadmirála Terrinalda Screeda. Jeho citlivost k síle si všiml Inkvizitor Jerec, který požádal Screeda, aby byl převelen k němu. A stalo se. Screed mu vyhověl a Twi'lekského otroka mu vydal.

Jerec však měl s Bocem jiné plány. Vycítil na něm, že zná informace o legendárním Údolí Jedi, po kterém Jerec pátral. Pomocí trhliné síly získal informace z Bocovy mysli. Udělal z něj otroka a odvděčil se mu tvrdou lekcí, která zapříčinila Bocovu nenávist k lidem.                                    

Temný JediEditovat

Boc byl jedním z šesti Temných Jedi (společně s Yunem, Sariss, Mawem, Gorcem a Picem), kteří doprovázeli Jereca na jeho cestě do Údolí Jedi. Byl také přítomný u vražd Qu Rahna a Morgana Katarna.

Při setkání s Morganovým synem, Kylem Katarnem, Boc zničil jeho světelný meč (který získal od Mistra Rahna) přičemž se vysmíval nesnesitelnou radostí. Brzy na to však ve snaze zastavit Jereca z Údolí Jedi Kyle s Yunovým světelným mečem utkal s Bocem. Během souboje Jan Ors, Kylův partner, přítel a láska odvrátila Bocovu pozornost, když po něm hodila kámen. Jeho pozornost se v ten okamžik obrátila na Jan a tak ho Kyle zabil na vrcholu čestné sochy Newara Forrtha.                                                                    

Osobnost a nadáníEditovat

Když Boc vyzrál v temné straně síly, jeho nenávist se změnila ve vysoce rozvinuté šílenství. Mluvil s výraznými přestávkami, často se během mluvení pochechtával a dokázal být šprýmař i v těch nejvážnějších situacích. Přesto byl schopny udržet rozumný rozhovor a nikdy nedovolil aby ho jeho pomatené chování odvrátilo od cíle.

Není známo, kolik Bocových schopností bylo vlastně šíleností, nebo jen vychytralý trik. Mnozí, kteří měli tu možnost Boca poznat vnímali jeho divoké emoce jako důkaz jeho slabosti. Jedna z Jerecových Temných Jedi, Sariss, na něj křičela rozkazy se značnou rozčíleností a netrpělivostí. Když na okamžik ovládla Kyla Katarna temná strana považoval Boca za pouhou "obtíž". Později i Qu Rahn nazval Boca za tyrana, kterému chyběly "taktnost a zuby". Jedním slovem, neschopný.

Jerec viděl ve Twilekovi hodně síly, když stál často po jeho boku. Šílený Temný Jedi byl také poslední, kdo stál v cestě Kylovi Katarnovi mezi Jerecem. Přesto, Bocovo konečné nadšení, když zjistil, že mu Katarn zasadil smrtící úder z posledních sil se hlasitě zasmál a padl k zemi.

Síla a dovednostiEditovat

Bocovy dovednosti v užívání světelného meče rychle rostly díky zvyšujícímu se hněvu a šílenosti. Jeho bojový styl byl neortodoxní a nepředvídatelný. Jedna z jeho bojových strategií zahrnovala neustále poskakování, čímž výrazně stížil možnost že by ho soupeř zasáhl. Boc se často snažil soupeře oklamat že má jeden světelný meč, ve skutečnosti měl však dva. Během bitvy si rozdělil svou upravenou zbraň a pustil se do nepříjemného, zdánlivě nemotorného, ale vražedného JarKai stylu.

Kromě Jereca byl Boc jediným známým jedincem, který uměl použít sílu ničivosti. Dokázal také nabrat sílu a telekineticky hodit na své nepřátele sutiny. Dále uměl na chvíli skrýt svou přítomnost a to jak fyzicky, tak i před lidmi, citlivými k síle. To také poznali Kyle Katarn a Jan Ors, když jedna z údajných soch v Údolí Jedi náhle vyskočila a zaútočila na ně.       

V síti Wikia

Náhodná Wiki