FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo
[+/-] [zdroj]

Jsem si jistý, že námezdního lovce s tvými zkušenostmi Jabba určitě nemá. - Tyber Zann

Bossk, jehož jméno v jeho jazyce Dosha znamená "Požírá svou kořist", patřil mezi nejobávanější námezdní lovce Galaxie, jeho síle se nemohli vyrovnat ani Tarful s Chewbacou, což jsou dva nejlepší wookieeští válečníci. Během období vzestupu Galaktického impéria. Bossk se narodil na planetě Trandosha, vůdci zločineckého cechu Lovců odměn. Svou kariéru začal jako lovec Wookieeů, kteří se s Trandoshany už od nepaměti nenáviděli. Na jedné z cest mu čelil i sám Žvejkal a nebýt Hana Sola, který svého chlupatého přítele na poslední chvíli zachránil, skončil by Žvejk zřejmě jako jeden z huttských otroků. Bossk byl velice rozzuřen a oběma přísahal pomstu. Bezúspěšně je pronásledoval mnoho let a tak když se objevila nabídka od samotného lorda Vadera, dopadnout a zajmout posádku Millennium Falcon, ve kterém se oba dva ukrývali, Bossk neváhal a pomstychtivě přijmul. Ani teď ale neuspěl, protože jej předstihl jeho občasný spojenec, dlouhodobý rival a zřejmě nejlepší námezdní lovec všech dob - Boba Fett.

396px-Trandoshan ST

Bossk na Jabbově výletní lodi

Okolo roku 0 ABY chvíli pracoval pro Jabbu, který mu dal velmi obtížný úkol a to zabít Luka Skywalkera. Bosskovi se to ale téměř podařilo. Luka se svým spojencem přepadl, omráčil a spoutal. Luke se ale pomocí svého světelného meče z pout dostal a uprchl. Během útěku Luke Bosskovi usekl ruku a nohu, nicméně tandoršané jsou rasou plazů a tak mu zanedlouho končetiny dorostli zpět. Za jeho neúspěch ho Jabba nechal svrhnout do sarlaccovy jámy. Z té se ale Bossk dostal a přežil. Později, během války s Yuuzhan Vongy (když už námezdním lovcem nebyl), skončil jako zajatec na jedné z hvězdných stanicí, která byla během jeho pobytu zničena. Při výbuchu ale došlo k vypuštění záchraného modulu, ve kterém mohl být právě Bossk.

Zajímavosti o Bosskovi Editovat

160px-LEGOBossk

Bossk ve hře Lego Star Wars 2

  • Ihned po narození snědl všechny své nevylíhlé sourozence, stejně tak jako kdysi jeho otec, který byl na to velmi hrdý.
  • Za svou kariéru nasbíral přes 12 trofejí (úlovků).
  • K cestování používal svou upravenou corelliánskou nákladní loď kterou nazval "Hound´s Tooth", neboli "Ohařský Zub".
  • Byl mimo jiné také monarchou hvězdného systému Qotile.
  • Imunita vuči síle byla obrovská
  • V dějinách scoreceeper mohl nechat vyvoleného trandoshana viz. (Bossk) proměnit v pravého ještera ktery tak zabránil před vyhynutím jeho druhu.

Odkazy Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki