Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bossk

< Bossk

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
[+/-] [zdroj]

Jsem si jistý, že námezdního lovce s tvými zkušenostmi Jabba určitě nemá. - Tyber Zann

Bossk, jehož jméno v jeho jazyce Dosha znamená "Požírá svou kořist", patřil mezi nejobávanější námezdní lovce Galaxie, jeho síle se nemohli vyrovnat ani Tarful s Chewbacou, což jsou dva nejlepší wookieeští válečníci. Během období vzestupu Galaktického impéria. Bossk se narodil na planetě Trandosha, vůdci zločineckého cechu Lovců odměn. Svou kariéru začal jako lovec Wookieeů, kteří se s Trandoshany už od nepaměti nenáviděli. Na jedné z cest mu čelil i sám Žvejkal a nebýt Hana Sola, který svého chlupatého přítele na poslední chvíli zachránil, skončil by Žvejk zřejmě jako jeden z huttských otroků. Bossk byl velice rozzuřen a oběma přísahal pomstu. Bezúspěšně je pronásledoval mnoho let a tak když se objevila nabídka od samotného lorda Vadera, dopadnout a zajmout posádku Millennium Falcon, ve kterém se oba dva ukrývali, Bossk neváhal a pomstychtivě přijmul. Ani teď ale neuspěl, protože jej předstihl jeho občasný spojenec, dlouhodobý rival a zřejmě nejlepší námezdní lovec všech dob - Boba Fett.

396px-Trandoshan ST.jpg

Bossk na Jabbově výletní lodi

Okolo roku 0 ABY chvíli pracoval pro Jabbu, který mu dal velmi obtížný úkol a to zabít Luka Skywalkera. Bosskovi se to ale téměř podařilo. Luka se svým spojencem přepadl, omráčil a spoutal. Luke se ale pomocí svého světelného meče z pout dostal a uprchl. Během útěku Luke Bosskovi usekl ruku a nohu, nicméně tandoršané jsou rasou plazů a tak mu zanedlouho končetiny dorostli zpět. Za jeho neúspěch ho Jabba nechal svrhnout do sarlaccovy jámy. Z té se ale Bossk dostal a přežil. Později, během války s Yuuzhan Vongy (když už námezdním lovcem nebyl), skončil jako zajatec na jedné z hvězdných stanicí, která byla během jeho pobytu zničena. Při výbuchu ale došlo k vypuštění záchraného modulu, ve kterém mohl být právě Bossk.

Zajímavosti o Bosskovi Editovat

160px-LEGOBossk.jpg

Bossk ve hře Lego Star Wars 2

  • Ihned po narození snědl všechny své nevylíhlé sourozence, stejně tak jako kdysi jeho otec, který byl na to velmi hrdý.
  • Za svou kariéru nasbíral přes 12 trofejí (úlovků).
  • K cestování používal svou upravenou corelliánskou nákladní loď kterou nazval "Hound´s Tooth", neboli "Ohařský Zub".
  • Byl mimo jiné také monarchou hvězdného systému Qotile.
  • Imunita vuči síle byla obrovská
  • V dějinách scoreceeper mohl nechat vyvoleného trandoshana viz. (Bossk) proměnit v pravého ještera ktery tak zabránil před vyhynutím jeho druhu.

Odkazy Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki