Fandom

Czech Star Wars Wiki

Bria Tharen

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]
"Pouze jako silná a soudržná skupina můžeme mít naději čelit Impériu, které drtí naš světy a zabíjí ducha našich národů."
―Bria Tharen[zdroj]

Bria Tharen byla velitelkou Aliance rebelů, jenž chtěla obnovit republiku za rané Galaktické občanské války.

Narodila se v bohaté rodině na Corellii. Chtěla studovat archeologii a pracovat jako správce muzea, v sedmnácti se ale zle pohádala se svou matkou a rozhodla se odejít na Ylesii, kde se přidala ke skupině věřících, jejichž náboženství své stoupence obdařovalo zvláštní rozkoší.

Byla na Ylesii rok, když tam byl pro koření poslán mladý pilot Han Solo, který tehdy pracoval pro Hutty. Bria s jeho pomocí pochopila, že náboženství, kterému zcela propadla, je pouhým trikem yleseiských kněží T'landa Til (jejich "náboženství" fungovalo na základě vibrací, které vyvolává jejich hrdelní nafukovací vak a které na člověka působí jako návyková látka; tak nutili otroky na Ylesii těžit koření v dolech v příšerných podmínkách). Han jí pomohl z planety uniknout a oba se do sebe zamilovali.

Bria se však těžko zbavovala touhy po rozkoši, které v ní vyvolávali kněží. Proto Hana opustila a snažila se vyhledat pomoc, která by ji závislosti zbavila.

Nakonec našla nový smysl života, který jí pomohl, aby se zbavila své touhy. Vstoupila do hnutí proti Impériu a věnovala se boji proti otroctví, jenž vyzkoušela na vlastní kůži. Pracovala na několika tajných úkolech a pomohla sjednotit rebely ze všech konců galaxie. Po založení Aliance pro obnovu republiky jí bylo svěřeno velení Rudé ruky.

Začala plánovat útok na Ylesii, aby osvobodila otroky. Lstí do svého plánu zakomponovala pašeráky, včetně Hana, které použila jako návnadu. Stačilo jim přislíbit podíl koření. Tharen a Solo pokračovali v jejich vztahu, když však rebelové pašeráky zradili, znovu se od sebe odloučili.

Nedlouho poté vedla Bria Rudou ruku na misi na planetu Toprawa, kde měli získat plány první Hvězdy smrtií. Ačkoli byli při předávání plánů na rebelskou kurýrní loď úspěšní, její jednotka byla následně obklopena Imperiálními silami a Tharen se rozhodla provést sebevražedný útok. Nikdo z týmu to nepřežil.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Nový průvodce postavami
  2. V Novém průvodci postavami je řečeno, že Brie bylo sedmnáct, když poprvé přišla na Ylesii, což bylo rok před příletem Han Sola v roce 10 PřBY
  3. 3,0 3,1 3,2 Úsvit rebelů
  4. V Novém průvodci postavami je řečeno, že Bria měří pouze 1,57 metru, což je ovšem málo, vzjledem k tomu, že Han ji v románech popisuje jako vysokou ženu. V Úsvitu rebelů je řečeno, že je o něco málo vyšší než Winter, jejíž oficiální výška je 1,7 metru.

V síti Wikia

Náhodná Wiki