FANDOM

Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new
[+/-] [zdroj]

Císařova citadela, nazývaná také Imperiální citadela, byla vysoká věž ve středu hlavního města planety Byss, odkud vládl vzkříšený císař Palpatine.

PopisEditovat

Císařova citadela 2
Citadela ve tvaru kopule na tenké stopce měla černý kovový povrch s rudými odlesky. Skrývala zejména osobní prostory císaře a jeho úředníků, dále císařův trůnní sál, jednací sály pro Imperiální tajnou vládu, klonovací laboratoře se zásobou císařových klonů, sithské alchymistické laboratoře, knihovny se sithskými knihami a holokron a další.

Z trůního sálu, který sloužil zároveň jako velitelské stanoviště, císař řídil vojenské operace Impéria. V tréninkových místnostech cvičil adepty temné strany a inkvizitory. Také zde sloužila císařova osobní ochranka vybraná z nejlepších příslušníků císařovy královské gardy. V podzemních laboratořích citadely se experimentovalo s vlivem temné strany Síly na různé tvory a pěstovali se zde např. zmutovaní rancoři.

HistorieEditovat

Citadela byla postavena brzy poté, co se Palpatine dostal k moci, a na stavbě bylo využito práce otroků z mnoha podmaněných světů, např. Gamorru, Toydarie nebo Utapau. Palpatine se zde usadil poté, co zemřel na druhé Hvězdě smrti a jeho duch se převtělil do jednoho z klonovaných těl. Přivedl sem Luka Skywalkera, kterého přesvědčil, aby přešel na temnou stanu Síly. Nová republika, ve snaze zabránit rozpínání Impéria, na citadelu zaútočila, avšak nájezd byl odražen. Nicméně Leie a Hanovi se do citadely podařilo proniknout a osvobodit Luka z císařovy moci.

Roku 11 PBY byla citadela spolu s celou planetou zničena při kolizi superzbraně Galaxy Gun a superdestruktoru Eclipse II.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki