Fandom

Czech Star Wars Wiki

Císařova citadela

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Císařova citadela, nazývaná také Imperiální citadela, byla vysoká věž ve středu hlavního města planety Byss, odkud vládl vzkříšený císař Palpatine.

PopisEditovat

Císařova citadela 2.jpg
Citadela ve tvaru kopule na tenké stopce měla černý kovový povrch s rudými odlesky. Skrývala zejména osobní prostory císaře a jeho úředníků, dále císařův trůnní sál, jednací sály pro Imperiální tajnou vládu, klonovací laboratoře se zásobou císařových klonů, sithské alchymistické laboratoře, knihovny se sithskými knihami a holokron a další.

Z trůního sálu, který sloužil zároveň jako velitelské stanoviště, císař řídil vojenské operace Impéria. V tréninkových místnostech cvičil adepty temné strany a inkvizitory. Také zde sloužila císařova osobní ochranka vybraná z nejlepších příslušníků císařovy královské gardy. V podzemních laboratořích citadely se experimentovalo s vlivem temné strany Síly na různé tvory a pěstovali se zde např. zmutovaní rancoři.

HistorieEditovat

Citadela byla postavena brzy poté, co se Palpatine dostal k moci, a na stavbě bylo využito práce otroků z mnoha podmaněných světů, např. Gamorru, Toydarie nebo Utapau. Palpatine se zde usadil poté, co zemřel na druhé Hvězdě smrti a jeho duch se převtělil do jednoho z klonovaných těl. Přivedl sem Luka Skywalkera, kterého přesvědčil, aby přešel na temnou stanu Síly. Nová republika, ve snaze zabránit rozpínání Impéria, na citadelu zaútočila, avšak nájezd byl odražen. Nicméně Leie a Hanovi se do citadely podařilo proniknout a osvobodit Luka z císařovy moci.

Roku 11 PBY byla citadela spolu s celou planetou zničena při kolizi superzbraně Galaxy Gun a superdestruktoru Eclipse II.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki