Fandom

Czech Star Wars Wiki

Caamasi

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Caamasi byl druh srstnatých humanoidů, známých pro svou mírumilovnou povahu. V jazycích mnoha kultur v galaxii má jméno Caamasi význam "přítel zdaleka" nebo "cizinec, na kterého" se lze spolehnout.

Biologie a vzhledEditovat

Většinu jejich těla pokrývala jemná zlatavá srst a kolem očí měli kruhy nachových chlupů. Prostředkem týlu hlavy a zad se jim táhly pruhy tmavší srsti. Měli dlouhé ruce s třemi citlivými prsty. Díky svému čenichu měli také velmi citlivý čich.

Byli schopni vytvářet živé, dlouho trvající vzpomínky zvané memnii, které mohli telepaticky sdílet s jinými příslušníky svého druhu. Průnikem svých memnií se často mezi sebou spojovaly celé caamaské klany a Caamasové své memnii poskytovali i rytířům Jedi.

HistorieEditovat

Caamasiové měli umělecké sklony, byli moudří a svobodomyslní a věřili v mír a morální hodnoty. Podle caamaských legend přišli před dávnými lety na jejich planetu první rytíři Jedi, aby se zde učili správnému použití Síly.

Byli vždy striktní pacifisté, kteří patřili mezi nejlepší diplomaty a vyjednavače v galaxii a dokázali v krátkém čase vyřešit mnoho konfliktů. Během posledních dní Staré republiky popsal antropolog Hoole jejich mistrovské vyjednávací schopnosti ve sporu mezi Kubazy a Verpiny, který vyřešili během dvou dnů.

Caamaský pacifismus byl překážkou Nového řádu císaře Palpatina. Ten několik měsíců po skončení Klonových válek nařídil zničení planety Caamas. Těžké bombardování zničilo veškerou vegetaci a a většina tamních Caamasiů zahynula. Velká populace Caamasiů přežila na Keriltu, odkud někteří přesídlili na Susevfi. Uprchlíci z Caamasu zamířili k některým dalším světům, např. k Alderaan.

Se spustošením planety pomohla Palpatinovým agentům skupina Bothan, kteří zjistili, jak vyřadit z činnosti planetární generátory štítů. Kopie Caamaského dokumentu, listiny, která objasňovala spoluodpovědnost Bothanů na tragédii, byla objevena na Waylandu a zničena na žádost Bothanů, kteří za to slíbili obstarat neobydlený svět, jenž by se stal domovem přeživších uprchlíků. Tento slib však Bothané nikdy nesplnili.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki