FANDOM

Carnor Jax byl členem císařovy královské gardy a adept temné strany, který se pokusil získal imperiální trůn. Byl druhým sithským učedníkem Temné paní ze Sithu Lumiyi, které sloužil po smrti Darth Vadera a Palpatina. Jax a Lumiya byli zodpovědní za vyhhlazení posledních proroků temné strany na planetě Bosthirda.

Jax podplatil Palpatinova osobního lékaře, aby vypěstoval závadné klony, které císař použil ke svému vzkříšení. Oslabením císaře si tak připravil cestu na jeho trůn poté, co byl Palpatine poražen a Jax ovládl i prozatimní imperiální radu. Poté nechal zlikvidovat zbytky královské gardy na jejich akademii na Yinchoru. Nejlepší z gardistů, Kir Kanos, který znal Jaxovo tajemství, však přežil a uprchl. Císař Jax strávil krátkou dobu své vlády bojem s Novou republikou a hledáním Kanose. Vývoj událostí je přivedl k osobnímu souboji na půdě bývalé akademie na Yinchoru, kde Kanos Jaxe porazil a zabil.

Impérium a doba vlády Carnora Jaxe nad Impériem je označováno jako Crimson Empire, podle karmínové (crimson v AJ) barvy gardové uniformy, kterou Jax nosil i jako císař.

BiografieEditovat

Carnor Jax byl synem válečníka ze skupiny Sun Guard, který byl popraven Darth Sidiouse za to, že selhal při snaze získat Adasův holokron.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat