FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Cilarové byli lidem blízký druh, který vyznával válečnické hodnoty. Roku 25 PBY byla jejich planeta Vonak dobyta Yuuzhan Vongy, kteří během jedné operace vyhubili veškerou populaci Cilarů - kromě jediného muže jménem Arbeloa.

Biologie a vzhledEditovat

Cilarové byli vysocí, mohutně stavění humanoidi, zřejmě příbuzní s lidmi. Měli žlutou kůži a hnědé vlasy.

Společnost a kulturaEditovat

Cilarská společnost byla zaměřena výhradně na boj. Své děti učili válečnickému umění prakticky od narození. Od doby, kdy toho byly děti fyzicky schopné, byly trénovány a stavěny proti silnějším protivníkům. Považovali se silné a neporazitelné válečníky, kteří si podmanili všechny predátory na planetě. Cilarové byli v jednotlivých odvětvích na různém stupni pokroku. Jejich vědci opovrhovali medicínou, bojovníci nosili brnění vyrobené z kovu a kůže, ale ovládali pokročilé zbraně jako blastery, tanky a holoprojektory. Ty zřejmě získali náhodnými kontakty s jinými civilizacemi, což potvrzovala i znalost basicu.

HistorieEditovat

Cillarové se po celou dobu existence izolovali od zbytku galaxie, proto neměli naději na pomoc ani evakuci jednotkami Nové republiky. Na začátku Yuuzhanvongské války roku 25 PBY stála planeta Vonak v cestě invazním jednotkám.
Bitva o Vonak 2.jpg

Cilarové jdou do bitvy

Cilarové shromáždili své armády a na rozlehlých pláních se hrdě postavili nové hrozbě. Přes svou odvahu, sílu a zkušenosti v boji byli naprosto rozdrceni vongskými chrliči ohně. Veškerá populace Cilarů byla vyhubena, poslední z nich, Arbeloa, dokázal odeslat zprávu o zkáze svého druhu a varování před Vongy do vesmíru. Poté byl zajat a uvězněn na otrokářské lodi Tsam P'ah.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki