FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Clak'dok VII byla malá planeta obíhající velkou bílou hvězdu Colu na Rimmské obchodní cestě na Vnějším okraji. Planeta byla dlouhodobým členem Galaktické republiky a domovským světem Bith.

HistorieEditovat

Ekologická katastrofaEditovat

Okolo 320 PřBY vypukl konflikt mezi hlavním městem Weogar a městem Nozho o patent na hyperpohon. Když Weogar zjistil pokus o podvod, začala válka. Nozho použilo k útoku na hlavní město chemické zbraně, Weogar odpověděl biologickými, které vyhladily obyvatele města Nozho a rozvrátily planetární ekosystém. Planeta už nedokázala své obyvatele uživit a populace začala vymírat. V ruinách města Nozho se zrodila nová rasa Bithů, zvaná Y'bith, která osídlila planetu Clak'dor IV.

Přeživší Bithové se prohlásili za pacifisty, přesídlili do měst chráněných kupolemi a málokdy se vydávali do okolních ozářených bažin plných zmutovaných divokých zvířat.

Klonové válkyEditovat

Před vypuknutím války reprezentoval planetu v Galaktickém senátu Dodra F'ass. F'ass, stejně jako většina ostatních mírumilovných Bithů, považovala Galaktickou republiku za morálně zkaženou a tak se roku 22 PřBY připojili ke Konfederaci nezávislých systémů. Do války se sami nezapojovali, ale podporovali ostatní svou technologií a uměním.

Nová republikaEditovat

Bithové byli otřeseni vládou Galaktického impéria, které utlačovalo nelidské druhy a požádalo povstaleckou Alianci o pomoc krátce po bitvě o Yavin. Clak'dor VII tak byl jednou z prvních planet osvobozených Novou republikou roku 5 PBY. Po osvobození zůstala planeta nějaký čas nezávislá, pak se připojila k republice a během Thrawn kampaně se stala republikovou vojenskou pevností. V senátu Nové republiky Clak'dor reprezentovali senátoři Nara Deega a E'noro.

Během Yuuzhanvongské války se planeta invazi vyhnula.

VýskytEditovat

  • Darth Maul: Saboteur (pouze zmínka)
  • CIS Shadowfeed Dispatch 14:9:08 Edition (pouze zmínka)
  • Star Wars: Republic: Trackdown (pouze zmínka)
  • We Don't Do Weddings: The Band's Tale (pouze zmínka)
  • Star Wars: Rebellion
  • Galaxy of Fear: Ghost of the Jedi (pouze zmínka)

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki