Fandom

Czech Star Wars Wiki

Corellianský tah

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Corellianský tah byla jedna z nejdelších hyperprostorových cest vedoucích přes galaxii. Tah začínal u Coruscant a končil u planety Wrea na Vnějším okraji.

HistorieEditovat

Trasa byla zmapována v rozmezí 25 000 až 24 000 let PřBY. Corellia s její pomocí kontrolovala sektory, přes které tah vedl a stala se ekonomickou supervelmocí. Největší rozmach planet podél tahu nastal okolo 4 000 PřBY,  poté, co supernova v soustavě Kyyr ochromila hyperprostorovou cestu Ootmian Pabol, díky které obchodu do té doby dominovala Nal Hutta.

PopisEditovat

Spolu s Perlemianskou obchodní cestou ohraničoval Corellianský tah část galaxie, která byla prozkoumána a obydlena dříve než ostatní části.

Část Corellianského tahu byla jednou ze tří stran nechvalně známého Trojúhelníku, kde se prodávalo koření.

SměrEditovat

Corellianský tah začínal na Coruscantu a pokračoval kolem Hlubokého jádra, přičemž procházel  kolem planet Ixtlar, Wukkar, Kailor V, Xorth, Vuma, Leria Kerlsil, Perma, Lolnar, Rehemsa, Sedratis, Rydonni Prime a Corellia. V Corellianské soustavě se rozvětvil, jedno z ramen se však poté změnilo na samostatnou cestu, takzvanou Corellianskou obchodní tepnu. Corellianský tah dále pokračoval k Tinnel IV, což bylo poslední místo v oblasti Jádra, které tato cesta protíná.

V Koloniích procházel okolo planet Loronar, Byblos, Pencael IV a Havricus.

Ve Vnitřním okraji procházel podél planet Iseno, Denon (kde se protínal s Hydianskou tepnou) a Spirana.

V Expanzním regionu procházel kolem planeti Rhommamool, Tlactehon, Allanteen, Gamor, Milagro a Thaere.

Ve Středním okraji procházel okolo planet Nový Cov, Doldur, Druckenwell, Kabray, Algara II, Andosha II, Mon Gazza, Herdessa a Radnor.

Ve Vnějším okraji procházel podél planet Christophsis, Arkanis, Gorno, Dalchon, Ryloth, Wrea a Pašerácké cesty. Tah končil v blízkosti Naosu a Lamareddu, světů Vnějšího okraje.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki