FANDOM

"Coruscant, hlavní město Republiky. Celá planeta je jedno velké město."
Ric Olié[zdroj]

Coruscant (vyslovuje se /korusant/), známý také jako Imperiální centrum během Éry Impéria, byl planetární ekumenopolis v soustavě Coruscant ve Vnitřních světech. Pravděpodobně jedna nejvlivnější a nejdůležitější planeta v galaxii, jejíž kosmopolitní kultura a umístění na konci několika hlavních obchodních cest, jí daly neoficiální označení "centrum" galaxie. Sloužil jako střed galaktické kultury, vzdělání, výtvarného umění, technologie a financí. To na Coruscantu galaxie založila univerzální datový systém. Coruscant byl také pravděpodobně domovským světem druhu lidí, i přes to, že většina její populace se skládá z nepůvodních mimozemských ras z celé galaxie.

Tyčící se mrakodrapy Galaktického města, a jejich dlouhá historie jako střed politické moci z časů Galaktické republiky do doby Galaktického impéria, stanovily, že kdo ovládá Coruscant, ovládá galaxii. Kromě politických vztahů, byl Coruscant místem chrámu Jediů, který sloužil jako hlavní sídlo klášterního řádu Jedi.

V roce 5 PBY se Nová republika rozhodla porušit tisíciletí tradic střídáním galaktického kapitálu ostatním světům, místo toho ho držet čistě v Coruscantu. I přes ztrátu postavení jako centra galaktické síly, Coruscant mohl získávat reprezentaci v novém Galaktickém senátu.

Popis Editovat

Přehled Editovat

"Víš jaký je nevzácnější zdroj v Coruscantu, můj chlapče?"
"Já... Nejsem si jistý."
"Nebe. Tady dole je nebe mýtus."
―Sheev Palpatine a Anakin Skywalker, ohledně Coruscantského podzemí[src]