Fandom

Czech Star Wars Wiki

Da Soocha

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Da Soocha byla planeta v málo zmapované soustavě Cyax v Huttském prostoru.

HistorieEditovat

Huttové měli soustavu hvězdy Cyax ve velké úctě, ačkoliv ji nikdy neprozkoumali. Znali však pověsti o planetě pokryté inteligentním, živým oceánem, ohřívaným paprsky hvězdy. V huttštině znamenalo jméno Da Soocha "Probouzející se planeta".

Souřadnice planety ukradl z Jabbova paláce droid R2-D2 a tak se dostaly k Alianci rebelů. Povstalci soustavu prozkoumali někdy v době bitvy o Endor a skutečně tam našli velkou, oceánem pokrytou planetu. V souladu s  huttskou pověstí jí ponechali jméno Da Soocha.

Když vzkříšený císař Palpatine v rámci své operace Shadow Hand napadl planetu Dac, část Mon Calamari uprchla a kolonizovala Da Soochu. Nová republika si na jejím měsíci Da Soocha V zřídila základnu Pinnacle, avšak ten byl brzy zničen výstřelem z Galaxy Gunu.

V roce 137 PBY vypustila imperiální jednotka pod velením moffa Yagea a Sith Darth Azarda a Vula Isena do oceánů smrtící toxin, který vyhubil veškerý život podobně jako na Dacu. Sithové tím zamýšleli potrestat Hutta Azzima Anjiliac Atirue za poskytnutí úkrytu moncalamarským uprchlíkům před sithskou genocidou.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki