Fandom

Czech Star Wars Wiki

Da Soocha V

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Měsíc Da Soocha V, známý také jako měsíc Pinnacle, byl pátý měsíc planety Da Soocha v Huttském prostoru. Kvůli vojenské základně, kterou na něm zřídila Nová republika, nechal císař Palpatine měsíc zničit střelou z Galaxy Gunu.

GeografieEditovat

Základna Pinnacle 2.jpg

Věže na měsíci Da Soocha V

Měsíc byl pokryt kilometr vysokými, skalnatými věžemi, které vznikly dávnými sopečnými erucemi a které daly měsíci jedno z jmen. Byl obydlen malým inteligentním druhem okřídlených savců Ixllů. Také zde žili draví tumnoři, kteří Ixlly lovili.

HistorieEditovat

Průzkumníci Aliance rebelů objevili planetu Da Soocha během Galaktické občanské války. Po imperiální invazi na Coruscant bylo vedení Nové republiky nuceno Coruscant opustit a vyhledat nové útočiště. Kvůli své anonymitě byl zvolen měsíc Da Soocha V. Republikoví technici upravili a vyčistili dutiny uvnitř skalnatých věží a udělali z nich hangáry. Na vrcholcích věží vybudovali přistávací plošiny. Velké lodě novorepublikové flotily kroužily kolem měsíce. Vzkříšený císař Palpatine, který měl v plánu svést Luka Skywalkera na temnou stranu, přiletěl k měsíci na své vlajkové lodi Eclipse demonstrovat svou sílu a přinutit Novou republiku k vydání jeho sestry Leiy. Sourozenci se mu společně postavili a Eclipse byla zničena bouří Síly, nad kterou ztratil kontrolu. Po útoku na císařovu citadelu na Byssu nařídil císař zničení měsíce pomocí právě dokončené superzbraně Galaxy Gun. Republikoví špioni na Byssu stihli povstalce varovat a ti evakuovali základnu Pinnacle spolu s částí Ixllů, než byl měsíc totálně zničen.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki