Fandom

Czech Star Wars Wiki

Dark trooper

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Dark troopeři byli jednou z mnoha ukázek technologické převahy Impéria. Podobně jako měla Hvězda smrti rozmetat flotilu Povstalců na prach, tak Dark troopeři se měli stát nezdolnými anděly pomsty, kteří by drtili povstaleckou pozemní pěchotu a techniku. Jen s velkým štěstím a s pomocí nezdolného agenta a bývalého stormtroopera Kyla Katarna se Povstalcům podařilo odvrátit tuto hrozbu.

Myšlenka Dark trooperů se zrodila v hlavě veterána Klonových válek, generála Roma Mohce. On v časech skomírající Staré Republiky mohl z první linie sledovat veškeré výhody i nevýhody obrovské konfederační armády droidů. Když poté vzrostla jeho moc v Imperiální armádě, podařilo se mu přesvědčit lorda Vadera a stal se hlavou projektu Dark Trooper, který měl vyústit v nasazení pokročilých bojových droidů plnících svou roli "super stormtrooperů" do boje s Povstáním.

Dark Troopeři se objevili krátce po zničení první Hvězdy smrti, na tajné povstalecké základně Tak. Tam byli dopraveni podobným způsobem jako proboti - v kapslích. Oddíl pouhých 12 Dark Trooperů Fáze 2 zcela potlačil jakýkoli odpor a zpustošil základnu Povstalců na Talayi. Povstalecká rádoby-císařovna Mon Mothma po tomto úspěchu a pomstě za zničení Hvězdy smrti. nasadila na vysledování Dark Trooperů Kyla Katarna - povstaleckou legendu. Ten pronikl na Arc Hammer, obří mobilní instalaci a místo výroby Dark Trooperů, a zabil generála Mohce a zničil i samotnou stanici.

Císař byl tak rozezlen ztrátou Arc Hammeru i neskutečně velikou finanční zátěží projektu, že po smrti generála Mohce zanikla i velmi slibná myšlenka Dark Trooperů. Přesto se proslýchá, že několik oddílů Dark Trooperů prý působilo těžké ztráty Yuuzhan Vongům v době jejich invaze.

Fáze ZeroEditovat

První fáze těchto vynikajících jednotek. Fáze Zero, však nebyli darktroopeři v plném slova smyslu byl to spíše takový protyp, nebyli to droidi nýbrž kloni z Kamina přetvoření na kyborgy.
Darktroopers.png

Tři fáze Darktrooperů

Fáze IEditovat

Darktroopeři fáze se dají definovat třemi slovy - rychlí, hbití, mrštní. Tato jednotka byla hlavně velmi účinná proti pěchotě. Disponovali sice vysokou pohyblivosti, ale měly slabou zbroj. Proto bylo naprosto zbytečné poslat tyto droidy do útoku proti vozidlům nebo jiným válečným strojům.

Fáze IIEditovat

Tato fáze byla o mnoho pokrokovější než Fáze I. Tito darktroopeři měli již jetpacky a byli vyzbrojeni těžkým plasmovým opakovečem. Byli tak velmi praktičtí pro již zmíněné potlačování vzpour a jiných ofenzivních akcí.

Fáze IIIEditovat

Fáze III byli nejsilnější fází Darktrooperů, byli velcí - asi dvou a půl metrový droidi, kteří byli vybaveni taktéž jetpackem, ale s delším doletem, také měli raketomet a k rukou namontované velmi silné plasmatické opakovače.

Existovaly čtyři odlišné verze Dark trooperů:

  • Fáze Zero
  • Fáze I
  • Fáze II
  • Fáze III

V síti Wikia

Náhodná Wiki