Fandom

Czech Star Wars Wiki

Darth Sidious

< Darth Sidious

3 506stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Darth Sidious, alias Sheev Palpatine[1], byl žákem sithského Lorda Dartha Plagueise. Plagueis, o kterém se traduje, že dokázal stvořit pomocí midichlorianů život, ho naučil všechno, co sám uměl, avšak Sidious ho poté zabil ve spánku.

ŽivotopisEditovat

Mocenský vzestupEditovat

Palpatine se narodil na planetě Naboo, za kterou byl už jako sithský pán (pochopitelně v anonymitě) zvolen senátorem. Jelikož se rozhodl kráčet v tradiční sithské linii "dvou" -> mistr a žák, začal si hledat učedníka. Tím se stal malý Zabracký chlapec, kterého Sidious našel při návštěvě planety Iridonia. Tohoto chlapce přijal pod svou ochranu a začal z něj vychovávat nebezpečné bezcitné stvoření. Tělo mu pokryl Sithskými tetováními a všemožně krutě chlapce vychovával v mocného Sitha. Maul byl ovšem zabit a zoufalý Sidious neměl čas najít a vychovat další dítě. Proto si jako dalšího učedníka našel Mistra Jedi Hrabě Dooku - Dartha Tyranuse, kterého bude cvičit, než si vyhlédne svého nejmocnějšího učedníka. Poté co si jej vyhlédl, nechal jej přímo jím zabit. Řeč je samozřejmě o Anakinu Skywalkerovi.

Svůj cíl, tedy získat majoritní podíl moci přinutil a zlikvidovat řád Jedi začal naplno uskutečňovat ve chvíli kdy donutil mladou královnu své domovské planety vyvolat hlasování o nedůvěře vůči kancléři Valorumovi v Galaktickém senátu. Stávající kancléř skutečně abdikoval a nakonec ve prospěch samotného Palpatina. Stal se tedy tak hlavou republiky a mohl tak z pozice této funkce realizovat svůj plán v plné šíři.

Dosažení cíleEditovat

Na začátku Klonových válek, které svými zákulisními kroky sám vyvolal mu byly přiděleny "zvláštní pravomoce", díky kterým se stal takřka neomezeným pánem  Republiky. Když války chýlily ke konci, Jediové díky oznámení Anakina Skywalkera poznali co je Palpatine skutečně zač, a v čele s mistrem Windu se jej snažili zadržet a následně eliminovat. I díky Anakinovi, který se v poslední chvíli obrátil zády vůči řádu byl tento záměr překažen. Poté již císař Palpatine vydal pokyn k uskutečnění rozkazu 66, který  vedl téměř k úplnému vyhlazení všech jediů a transformaci Republiky na První galaktické impérium. Předává plášť temného pána svému novému učedníkovi a dále vystupuje už jen jako císař .

ImperátorEditovat

Od okamžiku, kdy Palpatin usedá na trůn, všech ostatních aktivit zanechává. V roli Sitha nadále zůstává pouze Vader a Palpatin se plně věnuje řízení a rozšiřování své říše - sem spadá i výstavba Hvězdy smrti. Během jeho 23 let dlouhé vlády vychoval mnoho "Císařových Rukou" což byly nejlepší a nejbližší agenti, schopní používat temnou stranu. Dva nejmocnější - nebo spíš dvě - byly Mara Jade a Lumiya, pozdější Temná Paní. Palpatin také objevil Proroky temné strany a spojil se s nimi. Mnoho jejich členů se stalo Palpatinovou Dark Side Elite a plnili nejrůznější úkoly. Když byla Hvězda smrti zničena nad měsícem Yavin 4, Palpatin ze zlosti strašlivým způsobem zavraždil jejího konstruktéra, aby ho mohl o okamžik později naklonovat a začít stavět hvězdu novou. Vader samotný, když přišel před Císaře, byl potrestán. Císař mu usekl ruku a Vader musel čekat, dokud mu neudělají novou (jak víme v té době už stejně své ruce neměl takže trest to nijak krutý nebyl). Pak nastalo období hledání mladého Skywalkera. Byl to Luke Skywalker, Anakinův syn a dědic. Ten věděl, že v otci se skrývá i dobro a tak se mu vzdal a byl jím zavlečen na palubu Hvězdy smrti II, kde se mu postavil sám Imperátor. Snažil se Luka zlákat na temnou stranu, ale to se mu nepovedlo. Luke sice bojoval se svým otcem a porazil ho, ale odmítl ho zabít. Imperátor, rozhněvaný, použil silové blesky a pomalu a bolestivě Luka zabíjí. Vader ale nesnese pohled na synovo utrpení, vzepře se císaři a hodí jej do šachty, kde císař Palpatin zemře. Bohužel pro všechny to není konec, protože to není naposled, co Palpatine zemřel.

Imperátorův návratEditovat

Darth-Sidious.jpg
Šest let po porážce u Endor se císař vrátil v naklonovaném těle.

Jak později řekl, nebylo to poprvé, co zemřel a nyní se postavil opět do čela Impéria. Konečně se mu podařilo to, co před tím ne a jako Hlavního velitele Imperiální flotily (to co dělal dříve Vader) získal Lorda Skywalkera. Luke  přešel na temnou stranu a stal se císařovým služebníkem. Císař vedl útok proti rebelům za použití superzbraně Galaxy Guna svého SSD Eclipse a Eclipse II. Sídlo měl na planetě Byss a jeho hlavní záměr byl získat Anakina Sola, Nenarozeného syna Leii a Hana. Toho chtěl, aby do něj mohl natrvalo umístit svého ducha, protože klony nebyly vyhovující. Luke se mu ale vzepřel díky Leie. Uvědomil si, co dělá a císaři se postavil. Zničil všechny jeho klony, až na jeden geneticky nestabilní s velmi urychleným stárnutím. Nakonec byl Palpatin poražen na Onderonu Lukem a Leiou, když jeho duch vstupoval do již narozeného Anakina. I když byla jeho hrozba zažehnána,problémy stále zůstávaly, například Lukovi bude trvat dalších devět let, než se se zkušenostmi na temné straně vyrovná.

Poznámky a referenceEditovat

  1. "Palpatine's First Name Revealed". The Star Wars Underworld. Získáno 30-11-2014.

Galerie

V síti Wikia

Náhodná Wiki