Fandom

Czech Star Wars Wiki

Darth Stryfe

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Darth Stryfe byl příslušník Řádu jednoho Sitha, jeden z mnoha sithských lordů, kteří sloužili Darth Kraytovi.

HistorieEditovat

Během Druhé imperiální občanské války vykonával Stryfe funkci císařovy Pěsti, sithského velitele ozbrojených sil.

Roku 137 PBY osobně dohlížel na prohledání akademie Jediů na Ossu. K dispozci měl 407. divizi stormtrooperů na palubě destruktoru kapitána Meeshala. Přestože vyslané jednotky ukryté Jedie nenašly, Darth Stryfe cítil jejich přítomnost v Síle a nechal akademii rozstřílet zbraněmi destruktoru.

V tom samém roce Darth Krayt zajal Cadea Skywalkera a přinutil ho stát se sithským učedníkem. Na Cadea měly dohlížet císařovy Ruce - Darth Nihl a Darth Maladi, ale poté, co jim mladý Skywalker utekl, byli ze svých funkcí sesazeni a novou Rukou se stal Stryfe. Mimo jiné měl na starosti ochranu svého pána.

Léčka na Had AbbadonuEditovat

Když Cade Skywalker rozběhl svůj plán na zabití Krayta, přepadl imperiální základnu na Had Abbadonu a nechal z ní utéct Darth Reavea, pokousaného rakghouly. Nakažený Sith odletěl podat zprávu do sithského chrámu, kde ho nákaza proměnila v rakghoula a napadl císaře. Stryfe však zareagoval dostatečně rychle a Reavea zlikvidoval.
Stryfe vs Reave rakghoul.jpg

Darth Stryfe vs rakghoul Reave

Darth Krayt se svým doprovodem odletěl na Had Abbadon, kde je čekala past nastražená Celestou Morne, Cadem Skywalkerem a jeho společníky. Stryfe se dostal do souboje s Cadem, a ten ho pomocí Síly odhodil do prostoru, kam Jariah Syn nastražil výbušniny. Exploze Stryfea těžce zranila a vyřadila z boje. Bitva skončila porážkou Sithů, zraněny byly také Darth Talon a Darth Maladi. Darth Krayt byl dokonce zabit. Těla poražených Sithů odvezl Darth Wyyrlok do sithského chrámu na Korriban, kde je uložil do bactových nádrží.

Pod novým pánemEditovat

Když se Stryfe probral z bezvědomí, uvědomil si, že necítí svého mistra v Síle. Rozbil svou nádrž a nasměrován jedním z akolytů pospíchal ke stázové komoře. Na jejím prahu se mu do cesty postavila neznámá Chagrianka, která ho odmítla vpustit dovnitř. Rozzuřený Stryfe ji napadl a lítý souboj přerušil až Darth Wyyrlok, který Stryfeovi představil svou dceru Saarai. Wyyrlok pak přesvědčil Stryfea, že Krayt stále žije, a jeho přítomnost v Síle blokuje pouze ochranné pole. Poté si jako Kraytův Hlas a regent zavázal Stryfeovu loayalitu, na níž bude záviset udržení sithské nadvlády nad galaxií.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki