Fandom

Czech Star Wars Wiki

Dejarik

< Dejarik

3 500stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Dejarik stolek.jpg

Dejarikový stolek

Dejarik byla populární desková hra rozšířená po celé galaxii. Také byla jedna z nejdéle hraných her, kterou pocházela od Jediů a postupně se rozšířila mezi obyvatelstvem.

PopisEditovat

Dejarik se hrál na speciálním stole s kruhovou deskou, rozdělenou na černá a bílá pole. Ve stole zabudovaný projektor zobrazoval na povrchu tzv. holomonstra - barevné, 3D holografické hrací figury, vysoké od 5 do 30 cm. Holomonstra představovala reálná nebo mytická zvířata z různých světů, např. Mantellský Savrip, molator, ghhhk, houjix, ng'ok, kintanský obr, k'lor'slug nebo m'onnok. Když hráč táhl figurami, holomonstra se pohybovala po šachovnici a bojovala spolu tak, jako jejich reálné předlohy.

Dejarik Chewbacca C-3PO.png

Chewbacca a C-3PO hrají na palubě Millennium Falconu

Dejarikové stolky bylyčasto k vidění na vesmírných lodí, kde si posádka mohla hrou krátit čas nebo používat používat herní desku jako obyčejný stůl. Jeden ze stolků byl k vidění v hale na palubě Millennium Falcon.

Hru samotnou si velmi oblíbil yuuzhanvongský válečný pán Tsavong Lah, který různé taktiky ze hry porovnával s vojenskou taktikou.

V síti Wikia

Náhodná Wiki