Fandom

Czech Star Wars Wiki

Denis Lawson

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku je ze skutečného světa.
[+/-] [zdroj]

Denis Lawson Stampere (narozen 27. září 1947) je skotský herec, scénárista a režisér. Je znám především svou rolí Johna Jarndyce v adaptaci BBC Bleak House a jako pilot stíhačky X-wing Wedge Antilles v původní triologii Star Wars.

ŽivotopisEditovat

Wedge.jpg

Denis jako Wedge Antilles

Denis se narodil v Crieffu Phyllisovi Neno Stampere a Laurenci Lawson. Chodil na základní školu v tomto skotském městě a v jedenácti se rozhodl jít na Akdemii Morrisona než na Královskou skotskou akademii hudby a dramatu. Pokoušel se dostat na Královskou akademii umění v Londýně, ale nebyl přijat. Nadále však amatérsky hrál a vystupoval na jevištích a o několik měsíců byl znovu u Rady akademie v Londýně a směl na školu nastoupit.

ZajímavostiEditovat

Ewan and Denis.jpg

Denis a Ewan

Denisova sestra Carol Diane McGregor, učitelka v důchodě, je matkou herce Ewana McGregora, který si - stejně jako jeho strýc - zahrál ve Star Wars, ovšem v té novější triologii. Společně si zahráli ve filmu Perfect Sense.

V roce 1979 se Denisovi a herečce Diane Fletcher, s níž měl sedmiletý vztah po setkání v divadelním představení Večer tříkrálový, narodilo první dítě Jamie.

Se svou manželkou Sheilou Gish se setkal na natáčení filmu v roce 1985. Žili spolu téměř 20 let, než se v březnu roku 2004 vzali. O rok později však Sheila zemřela na rakovinu (9.3.2005).

Denis miluje čokoládu.

V síti Wikia

Náhodná Wiki