FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá před období před Starou republikouObsah tohoto článku spadá do období Staré republiky.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.
"Seržo, seržo ukážeme jim Dha Werda Verda?"
―Fi Skirata[zdroj]

Dha Werda Verda (Bojovníci ze Stínu ve starověkém Mando'a) byla starověká epická báseň zahrnující jedenáct kapitol konečné bitvy mezi Taungy a Zhelly o Corusant. Během této bitvy vybuchla sopka a téměř zničila Zhellskou armádu. Vzduch byl zamořený popelem po dobu dvou let.

HistorieEditovat

Ranná historieEditovat

Text byl objeven, napsán v nějaké archaické formě basicu,zakódovaný v jednom z Roonských kamenů,ze série drahokamů nalezených průzkumníkem jménem Mungo Baobab. Krystal obsahující báseň byl nakonec umístěn v Baobabově Archivu na Mandaloru, kde byl přeložen.

Dědictví a znovuobjeveníEditovat

Z části Dha Werda Verda byl vytvořen mandalorianský chorál, zpívaný v Mando'a a známý jako Hněv Bojovníků ze Stínu. Mandalorianští vojáci vykonávaly tento tanec před bitvou, protože věřili, že z něj mohly čerpat sílu a odvahu.

Během výcviku klonových vojáků Galaktické republiky, Jango Fett upravil několik chorálů, včetně Hněv Bojovníků ze Stínu, Mandalorianská slova vhodnějšími pro Republiku. V tomto připadě bylo nahrazeno Mandaloriani s Republikou a Mandalore s Corusantem. Ačkoliv to původně vyučují jen Mandalorianští seržanti na klonových komandech na Kaminu, Dha Werda Verda se ve VAR šíří z klonu na klon během války.

Dha Werda Verda (užívající Mando'a texty z Hněv Bojovníků ze Stínu) učil Kal Skirata jako Mandalorianské dědictví klonů, které trénoval. Tato verze Dha Werda Verda byla předávána jako odříkávání rituální bitvy ke které byl začleněn tanec. Vtéto podobě to bylo hrůzostrašné zobrazení disciplýny a reflexů, které sloužilo k varování nepřítele moci síly proti nim. Za doprovodu rytmického bušení o své kovové brnění a pak o brnění muže vedle něj. Rány byly vší silou a pokud se špatně načasovaly pohyby mohlo dojít ke zranění. Probíhal převážně v brnění bez helmy.

TextEditovat

Mando'aEditovat

Taung sa rang broka Mando'ade ka'rta.
Dha Werda Verda a'den tratu,
Manda'yaim kandosii adu.
Duum motir ca'tra nau tracinya.
Gra'tua cuun hett su dralshy'a.

Kom'rk tsad droten troch nyn ures adenn.
Dha Werda Verda a'den tratu,
Manda'yaim kandosii adu.
Duum motir ca'tra nau tracinya.
Gra'tua cuun hett su dralshy'a.

BasicEditovat

Popel Taungů silně bije uvnitř Mandalorianského srdce.
Jsme hněv Bojovníků ze Stínu,
První ušlechtilý synové Mandaloru.
Nechť všichni kdo stojí před námi, rozsvítí noční oblohu v plamenech.
Naše pomsta hoří stále jasněji.

Rukavice Mandaloru bije bez milosti.
Jsme hněv Bojovníků ze Stínu,
První ušlechtilý synové Mandaloru.
Naše pomsta hoří stále jasněji.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki