Fandom

Czech Star Wars Wiki

Diplomatický raketoplán třídy Crix

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Diplomatický raketoplán třídy Crix, označovaný také DC-4a, bylo diplomatické plavidlo používané Galaktickou aliancí.

PopisEditovat

Diplomatický raketoplán třídy Crix schéma.jpg
Třída Crix byla výsledkem spolupráce firem CEC a Mon Calamari Shipyards. Výsledkem byl moncalamarský design trupu a corellianský interiér a motory.

Motory, kokpit a zbraňové systémy byly ukryty mezi dvěma obrněnými skořepinami. Na zádi měl raketoplán ocasní křídlo plné komunikačního zařízení dalekého dosahu. Diplomatické plavidlo bylo pouze lehce ozbrojeno lehkými laserovými kanony. Ve spodní části trupu mělo vysunovací věž s blasterovými kanony.

Existovala také silněji vyzbrojená a obrněná verze plavidla - útočný raketoplán třídy Crix neboli A-2s.

HistorieEditovat

Raketoplán byl pojmenován po povstaleckém a novorepublikovém generálovi Crix Madinovi, který pocházel z Corellie a vyznamenal se při obraně planety Dac v boji proti Ničitelům světů císaře Palpatina.

Admirál Gar Stazi použil raketoplán k cestě na stanici Wheel, kde měl schůzku s vyslancem Felova impéria Mingo Bovarkem. Imperiální agenti Corde a Torlin však jednání zmařili, když způsobili přestřelku mezi plavidly obou vyslanců.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki