Fandom

Czech Star Wars Wiki

Druhá bitva u Dubrillionu

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Druhá bitva u Dubrillionu proběhla na začátku Yuuzhanvongské války, když se Vongové pokusili zničit konvoj lodí evakuujících obyvatele Dubrillionu dva měsíce po předchozí bitvě.

Evakuaci řídil správce planety Lando Calrissian, kterému přiletěli na pomoc Leia Organa Solo a senátor Elegos A'Kla. Evakuce by také nebyla možná bez tuctů lodí, které darovala Agamarská rada. Nová republika poslala na pomoc útočný křižník Ralroost admirála Traesta Kre'feye a eskadru Rogue plukovníka Gavina Darklightera. Lando měl také k dispozici dvě letky ošklivek, stíhaček poskládaných ze starších typů letounů.

Yuuzhan Vongské síly tvořila válečná loď Miid ro'ik a množství koralskipperů, které se skrývaly v pásu asteroidů a čekaly, až evakuační konvoj opustí planetu. Poté zaútočily a začaly ničit lodě s uprchlíky. Eskadra Rogue odpověděla útokem na Miid ro'ik. Nováčkem v eskadře byla rytířka Jedi Jaina Solo, která létala na křídle s pilotkou Anni Capstan. Těm se podařilo Vongskou válečnou loď lehce poškodit. Části konvoje se podařilo odletět k Agamaru. Zbytek musel zamířit na Dantooine, když útočníci pomocí dovin basalů zablokovali hyperprostorovou trasu k Agamaru.

Dubrillion zůstal v moci Yuuzhan Vongů, kteří z něj udělali svou hlavní základnu na Vnějším okraji.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki