Fandom

Czech Star Wars Wiki

Dvacet divů galaxie

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.

Dvacet divů galaxie byl seznam vyjímečných staveb, postavených po celé galaxii inteligentními druhy. Sestavil ho historik Vicendi roku 10 000 PřBY, který ho uvedl v díle Arturum Galactinum, vydaném k příležitosti výročí Galaktické republiky. Práce byla kritizována za to, že upřednostňuje památky související s historií republiky a světů Jádra. Proto si některé kultury, jako např. Huttové, Bothani, Caamasiové a humanocentristi sestavili vlastní seznamy.

Dvacet divůEditovat

Imperiální palác na CoruscantuEditovat

Galaktické město, Coruscant. Původně prezidentský palác, v období Galaktického impéria přestavěn pro potřeby císaře. Zničen během Yuuzhanvongské války.

Pyramida úsvitu z AargauEditovat

Aargau. Postavena prastarým druhem Sharu z prakticky nezničitelného plastu duhové barvy.

Mosazní vojáci z AxumuEditovat

Axum. 35 000 mosazných soch válečníků, zobrazujících bolest a hrůzu

Shawkenská věžEditovat

Shawken. Stavba věže začala před 25 780 PřBY a trvala přes 9 tisíciletí. Před zničením roku 18 780 PřBY dosáhla nízké orbity.

Belgothův majákEditovat

Perlemianská obchodní cesta. Zvláštně zdobený hypeprostorový maják, který nechal vytvořit Borte Belgoth přibližně 25 100 PřBY. Zničen během Druhého alsakanského konfliktu.

Údolí králůEditovat

Duro. Údolí, ve kterém byli pohřbíváni největší vládci Durosů spolu se svým bohatstvím. Bylo opuštěno okolo 4 000 PBY poté, co bylo zamořeno toxickým odpadem.

Archa barona AuletphantaEditovat

Baobabovy archivy, Manda. Archa byla vesmírná loď, která po staletí shromažďovala zástupce vodních druhů po celé galaxii. Byla ztracena před 10 tisíci lety a znovu objevena 520 PřBY.

Ledové kryptyEditovat

Coruscant. Ledovcové jeskyně, které sloužily jako pohřebiště náčelníků 13 národů Zhellů.

Celebratský archivEditovat

Obroa-skai. Archiv obsahoval historické záznamy 300 000 národů a druhů. Založen 16 782 PřBY.

Ximova sochaEditovat

Desevro. Více než stometrová socha tyranského vládce Xima. Zničena při zemětřesení před 25 100 PřBY.

Trhlinové městoEditovat

Alderaan. Město postavené uvnitř hlubokého kaňonu, které se stalo symbolem propojení urbanizace a ekologie. Zničeno 0 PBY výstřelem z Hvězdy smrti.

Caliginský robot z Tomo-RethEditovat

Tomo-Reth. Přes 50 metrů vysoký černý robot, sedící ma trůnu a vydechující oheň. Zničen 14 743 PřBY.

Hřbitov na Makem TeEditovat

Makem Te. Hřbitov rozprostírající se na většině území jednoho kontinentu planety.

Chrám EstrazaEditovat

Oligtaz. Velká svatyně, jejíž návštěvníci prý mohli získat schopnost teleportace a jasnovidectví.

Zakázané zahrady z NuswattyEditovat

Nuswatta. Zahrady vytvořené v kráteru vyhaslé sopky, které směl navštívit pouze vládce Xim.

Krystalové město Calius saj LeelooEditovat

Calius saj Leeloo, Berchest. Město postavené z krystalických materiálů.

Síně věděníEditovat

Phateem. Jeden z největších archivů, který shromažďoval předměty naplněné Silou.

Katedrála větrůEditovat

Vortex. Katedrála, jejíž stěny a otvory rozechvívané větrem vydávaly melodie. Zničena 11 PBY při havárii stíhačky admirála Ackbara. Znovu postavena.

Alsakanská mozaikaEditovat

Rupacar, Alsakan. Kachlová mozajka, která se z centrálního náměstí Rupacaru táhla v pěti liniích k pěti stejně vzdáleným horám. Zničena během Třetího alsakanského konfliktu.

Vesmírné městoEditovat

Nespis VIII. Vesmírná stanice postavená nad planetou Nespis VIII. Opuštěno během Klonových válek, zničeno 11 PBY výstřelem z Galaxy Gunu.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki