Fandom

Czech Star Wars Wiki

Elegos A'Kla

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
[+/-] [zdroj]

Elegos A'kla byl caamaský senátor Nové republiky, který hrál důležitou roli při sbližování Impéria a Nové republiky, které vedlo k ukončení Galaktické občanské války.

ŽivotopisEditovat

Období Nové republikyEditovat

Elegos drříve působil jako pověřenec Caamaského pozůstatku na planetě Kerilt. Během pirátského nájezdu na caamaskou kolonii se zapletl do potyčky jednoho piráta Corrana Horna, který v přestrojení infiltroval pirátskou organizaci ve snaze najít svou ženu Mirax Terrik Horn. Corran zachránil Elegosův život a na oplátku se Elegos vydával za Corranova sluhu, aby tak podpořil jeho krycí historku. Nakonec se ukázalo, že Elegosův strýc Ylenic It'kla a Corranův děda jsou staří přátelé. Elegos pomáhal Corranovi stát se Jedim, najít svou ženu i v boji s řádem Jensaarai.

Elegos zůstal ve službách Nové republiky, kde např. pomáhal Leie Organě Solo řešit krizi okolo Caamaského dokumentu. Byl také hostem na svatbě Luka Skywalkera a Mary Jade.

Yuuzhanvongská válkaEditovat

Na začátku Yuuzhanvongské války už působil jako člen Senátu Nové republiky. Byl jedním z prvních, kteří uvěřili zprávám, které do senátu přinesla Leia, a vydal se s ní na několik misí získat více informací o novém nebezpečí.

Dobrovolně se vydal na území obsazené Yuuzhan Vongy a nechal se zajmout, aby s nimi mohl vyjednávat. Chtěl se pokusit pochopit jejich druh a najít mírové řešení. Tím riskoval svoje psychické zdraví i život, protože Vongové vyznávající bolest ho podrobili dlouhému mučení. Vongský velitel Shedao Shai naopak využil rozhovorů s Elegosem k získání informací o Nové republice. Elegose dal poté zabít, a jako výraz úcty nechal jeho kostru posázet drahokamy, platinou a zlatem, a poslal ji Corranu Hornovi, který zabil Shedaova předchůdce na planetě Bimmiel.

Na Elegosovu počest získal jeho jméno hvězdný destruktor, který pak bojoval pod velením Garm Bel Iblise např. v bitvě o Talfaglio.

Za scénouEditovat

V knihách je Elegos popsán se zlatou srstí a fialovýma očima. Na obrázku pocházejícím z The New Jedi Order Sourcebook (v infoboxu) jsou barvy chybně prohozeny. Wezir (diskuse) 25. 8. 2012, 11:11 (UTC)

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki