Fandom

Czech Star Wars Wiki

Expandované univerzum

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku je ze skutečného světa.

Expandované univerzum (zkráceně EU) zahrnuje téměř všechny oficiální materiály a příběhy, které byly vytvořeny před 25. květnem 2014. Dále do něj nespadají také obě první dvě filmové trilogie a seriál Klonové války. Lze v něm najít například knihy, počítačové hry, televizní seriály, komiksy a hračky. Expandované univerzum rozšiřuje původní filmy o příběhy, které začínají více než 30 000 let před Skrytou hrozbou a končí 134 let po Návratu Jediů.

Expandované univerzu mělo být tvořeno tak, aby sobě jednotlivá díla neodporovala, ale bohužel ne vždy se to zcela povedlo. Někdy bylo také potřeba provést takzvané "retcony", zpravidla v případě, kdy nové filmy nebo seriál přepsaly nějaké události, které se staly v expandovaném univerzu.

25. května 2014 Lucasfilm Ltd. oznámil, že v rámci příprav třetí trilogie nebudou již nová díla vycházet pod značkou EU. Místo toho všechny tyto příběhy dostanou označení legendy a všechny budoucí materiály již budou spadat pod jednotný oficiální kánon.

V síti Wikia

Náhodná Wiki