Fandom

Czech Star Wars Wiki

Falleen (planeta)

< Falleen (planeta)

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Falleen byla planeta na Středním okraji, domovský svět Falleen, inteligentních tvorů vyvinutých z ještěrů. Planeta byla pokryta rozlehlými pláněmi, džunglemi a zasněženými horami.

HistorieEditovat

Falleen se připojil k Republice někdy před rokem 3 996 PřBY.

V období před Klonovými válkami zažívala planeta boom ve stavbě továren a průmyslových zařízení. Ty zde stavěly korporace, které to vyšlo levněji než udržovat továrny na planetách Vnějšího okraje.

Během Klonových válek planetu v Galaktickém senátu reprezentoval senátor Zurros, který hraběti Dooku sloužil jako dvojitý agent - do doby, než byla planeta násilně připojena ke Konfederaci. Jako poslední vzdorovala invazi pevnost falleenského krále, ale Dooku a Asajj Ventress do ní pronikli a přinutili krále ke spolupráci.

Během Galaktické občanské války nechal Darth Vader na Falleenu vybudovat bakteriologické výzkumné zařízení. Když z něj roku 7 PBY unikly smrtící, masožravé bakterie, nařídil Vader orbitální bombardování, které vyhladilo výzkumné zařízení i s celým městem a 200 000 obyvateli, včetně královské rodiny Sizhran. Biologický a chemický výzkum na planetě však dál pokračoval.

O desetiletí později se planeta, která se nikdy nestala součástí Nové republiky, stala kořistí Yuuzhan Vongů (krátce po zničení Fondorských loděnic a stanice Hosk). I po válce zůstala planeta izolovaná a samostatná.

Také Řád jednoho Sitha si chtěl planetu podmanit a proto k ní vyslal destruktor třídy Imperious jménem Darklight. Tento plán se podařilo překazit posádce lodi Mynock a eskadře Rogue, kteří destruktor zničili.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki